onsdag 15 juli 2015

En eftermiddag på Fotografiska med en fyndad Odd Molly.

Idag har vi fyllt på med lite kultur

Minstingen (Dottern som går fotolinjen, för övrigt) sa härom dagen att hon ville att vi skulle åka till FOTOGRAFISKA någon dag. Denna "någon dag" visade sig bli idag ;) Jag, Mannen i mitt liv och Minstingen drog efter lunchen.

Eftersom det var sol och ca 20 grader varmt passade jag på att inviga mitt senaste reafynd. En klänning som jag hållit ögonen på om den skulle dyka upp på någon bra rea. Och det gjorde den HÄR, för under halva priset. 
Det var faktiskt första gången som vi besökte Fotografiska. Vi började med att ta en fika i caféet utanför. Sedan betalade vi in oss och gick på de tre utställningarna och det var riktigt trevligt.

Ni kan läsa mer om utställningarna HÄR. Sedan ägnade vi en stund åt att kika på böcker och posters i butiken. När vi kände oss nöjda åkte vi in till Pizza Hut för att äta lite middag och undvika den värsta utfartstrafiken. Det resulterade i att den där köttfärsen som jag tinat fram till hemgjorda burgare fick bli en köttfärssås att kasta in i frysen. Så kan det bli, när man ändrar planer ;) 

Har ni varit på Fotografiska? Jag kan absolut tänka mig att se fler utställningar där. 


Maria

3 kommentarer:

  1. Vilken snygg klänning. Kul när man kan fynda sådär. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det var alldeles för länge sen jag var där. Så trevligt. Jättefin lokal också och bra café/restaurang!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. På Fotografiska har jag aldrig varit, men skulle absolut kunna tänka mig ett besök där. Ohh vilken fin klänning! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...