onsdag 29 juli 2015

Det blev ett (till) besök på Fjäderholmarna

Det blev en liten paus här ett par dagar...


Svägerskan och svågern har varit hos oss ett par dagar, och när de åkte igår, så gick jag ut och målade... Så blev det inget inlägg. Det blev en liten paus på ett par dagar ;) 

måndags gjorde vi i alla fall ett besök på Fjäderholmarna tillsammans med våra gäster. Jag och Mannen i mitt liv, var där i fredags också, men det gjorde inget, vi följde gärna med ut igen ;)
Vad gäller vädret, så är det väl inte mycket att diskutera, tycker jag! Det är som det är, och så är det denna sommar ;) Jag hade i alla fall klänning och bara ben och det var helt okej. 
Vi hade lite "förrättspicknick" med oss och sedan blev det en tidigt middag, på FJÄDERHOLMARNAS KROG.  Vi introducerade våra gäster i "Horse´s neck" ;) 

Svågern undrade lite om det blivit en grej för oss att testa bartenderns kunskaper, då denna sällan finns med på drinklistan... ;) Fniss... ja, kanske ;) Kan i alla fall säga att det var inga som helst problem med att få en perfekt Horse´s neck! De kan sin sak :) 

Mätta och belåtna gick vi sedan ner till hamnen och tog ett varsitt glas i väntan på båten. Det måste vara ett uppsving för hela ön, med PUBEN som ligger där numera. Ett riktigt trevligt inslag! 


Där satt vi och pratade och skrattade. Tittade på måsar...
En och annan båt passerar förbi...
Somliga, väldigt stoora... 

Ja, det var väl ungefär det vi hann med, denna gång innan det var dags för gästerna att åka hem till Dalarna, igår igen. För att hämta hem sin dotter som var på ridläger. Vi kommer ju ses igen, det vet jag ju, innan nästa sommar. Men jag hoppas och tror att det blir ett besök på Fjäderholmarna då med. De verkar gilla det där stället, de med ;) Fast det är nog rätt vanligt att man gillar skärgård, kanske? 


Jag och Mannen i mitt liv, vi har två besök till inplanerade innan de stänger frö säsong... 
Kalla oss "Fjäderholmarna-nördar" ni... gör det...;) 



Maria


7 kommentarer:

  1. Fniss! Ja det kan man ju kalla er om man vill. Alla har vi väl våra favoritställen. Har följt dig Maria men inte orkat skriva så mycket. Åhh så mysig resa ni gjort på Västkusten. Härliga hotellvistelser och fina bilder. Skärgården är ju verkligen fin både i öst och väst. Vi har lite dagar kvar så kanske vi drar ut mot någon av kusterna, vi får se. Mysigt att umgås så där med nära och kära. Vi ses och hörs. Pssst! jag åkte förbi ert hus igår och visade maken. Ha Ha! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Haha, ja nördar är ni nog minst sagt. På ett härligt sätt. Du kan ju verkligen konsten att förmedla känslan, så jag är galet sugen på att åka dit. "Kan man" inte övernatta där? Det verkar i alla fall som att ni inte gjort det.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Men det är väl härligt närman hittar en sådan oas som dessutom inte ligger jätte-långt hemifrån så man kan vara lite spontan och inte behöver planera alltför mycket. Ha det riktigt bra! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt när man hittar ett ställe, en pärla, som man verkligen gillar. Älskar känslan:) Ser jättemysigt ut.
    Här har vi haft en liten förtidig födelsedagsfest på landet:)
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha ja man får ju bjuda på sig själv;-)
    Har faktiskt aldrig varit där, men det verkar ju onekligen väl värt ett då ;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Dit skulle jag vilja åka.... Det verkar så himla mysigt där :) Kram Jannice

    SvaraRadera
  7. Det är ju tack vare dina härliga inlägg som jag vill åka till Fjäderholmarna......Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...