onsdag 1 juli 2015

Nu, nu...precis nu... och lite blått i köket

Nu är det semester! 


Hela fem lediga veckor ligger orörda framför mig! Ja, lite saker är ju inbokat, förstås. Men fem lediga veckor... ja tack! 

Först och främst behövs det ju städas, om det ska kunna kopplas av... Passar perfekt att göra det i det som är kvar av denna veckan, då Mannen i mitt liv fortfarande jobbar. Jag är rätt säker på att jag städar bäst själv egentligen, men det säger jag ju inte ;) 

Jag tänkte dra igång med köket redan direkt när jag kom hem igår. Satte på lite kaffe och laddade... Men så råkade jag lova Minstingen att vi skulle åka och köpa en liten badpool till lilla vovven... Alltså, vadå, det är ju semester...  Så med kaffet i termosmugg, så drog vi iväg. Leksaksaffären råkar ligga bredvid en inredningsbutik, så det blev ett besök där med. Lite sittdynor till trädgårdsmöblerna följde med hem och så velade jag länge och väl på ett par kuddar, som jag undrar om jag ska åka in och köpa idag? 

Något mer jag velade över var om jag skulle köpa en eller sex stycken av de mysiga tabletterna i trasmattemodell... Det blev bara en. Fungerar som duk på köksbordet nu. Jag är inget fan av dukar, men den här passade så bra att ersätta klinkerplattan som alltid annars ligger där. Känns lite luftigare och somrigare. Den fick sätta "sommarstilen" i köket. Blått, hade jag bestämt, men nu blev det lite mer åt jeanshållet än marinblått, som jag först tänkt. 

När vi kom hem åt vi pizza. Direkt ur kartong! ;) Det är ju semester... ;) En liten skvätt rosé unnade jag mig faktiskt, fast det bara var tisdagkväll. Sen drog jag igång att städa köket ;) 


D E T   Ä R   S E M E S T E R!!! 
Och förresten, ni som undrar vad en "Horse´s neck" är... 
Jag ska visa er. I ett eget inlägg ;) 



Maria




15 kommentarer:

  1. Hej! Jeansblått är ju så himla somrigt och fint. Jag ska också städa ordentligt eftersom maken jobbar två dagar nu. Städar bäst själv jag med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Första semesterdagen är en obeskrivbar känsla:) Så härligt. Njut i fulla drag och städa lugnt:)
    Här blir det lite handling och så ska jag börja packa. Tycker det är sådär att packa, men jag ska försöka att inte dra med oss förmycket:)
    Ha sköna dagar vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju skriva att det blev så jättefint med tabletten där på bordet, somrigt och fräscht.
      Kram

      Radera
  3. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt!! Jag gör min sista dag i morgon. Ska bli sååå skönt.
    Kan säga att jag också städer bäst själv. :) Brukar städa när jag är själv hemma.

    Ha en toppen semester!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. jamen åååå så härligt det låter...;)
    Så fort vår fest är över ska jag återuppta städningen här hemma... de närmsta dagarna är det utomhus som gäller..;)
    Man ska inte förakta pizza direkt i kartongen...nästan det bästa sättet att äta den på om du frågar mig..;)
    Jag tog ett glas rött i går och i dag har jag tagit ett glas rosé.... firar semester jag med...även om jag bara har en vecka nu...
    Det blå i köket är supersnyggt och jag älskar våra trasmatteunderlägg.. det jeansblå är sommarfräscht!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Härligt med semester! Och perfekt sätt att starta den på, förutom städningen ;) Två dagar kvar för mig... Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Häröogt med semester.... Sånt man längtar till ju.. Min gubbe tar semester nu imorgn.. Så skönt så! Krm

    SvaraRadera
  8. Härligt med semester och så lång med :) Jag jobbar min sista dag idag. Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Men så härligt med SEMESTER!!! Själv har jag en vecka kvar!

    SvaraRadera
  10. Njut nu och ha det gott på semestern!!
    Gjorde du rätt i...att inte städa utan åka iväg med Minstingen ist!! Sen är det så härligt att göra någonting som man aldrig eller sällan gör...äta pizza i kartongen!! Härligt!!
    Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Åååå så härligt med semester :-) Hoppas du njuter och faller in i semesterfeelingen fort :-)
    Jag har en vecka kvar att jobba...

    fräscht meddet blåa..

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Men guuuud vad lyxigt! Fem veckor!!! Jag har tre veckor och av dem kommer jag att jobba tre dagar. Utspridda dagar dessutom… :-( :-( :-( Men det blev en rätt bra deal så jag får väl försöka bita ihop.


    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha, jag är nog som du, städar bäst själv;-)))
    Sååå skönt med semester!!! Njut för fullt nu!
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...