fredag 3 juli 2015

Rensar och röjer och är förmodligen inte riktigt klok ;)

Ja, jag njuter av semester...


Fast, sitter still det gör jag inte... Åtminstone så gjorde jag knappt det på hela dagen igår. Bilderna är från i Onsdags, den första semesterdagen. Hade tänkt visa dem igår, så ni fick se de fina sittdynorna som Hemtex har kampanj på. 2 för 99:-. Som hittat!

Lite marin "classy" stil och stort gilla på dem! Här satt vi i onsdags och eftermiddagsfikade, jag och Minstingen. Ett avbrott i städningen. För det är ju just städning jag ägnar mig åt dessa tre första semesterdagar, innan Mannen i mitt liv också drämmer igen kontorsdörren, för fyra veckors ledigt. 

Igår hade jag verkligen ångan uppe. Uppe före tuppen, med en tanke om en siesta i hängmattan mitt på dagen. Det blev ingen siesta. När jag kommer igång med dammvippor och mopp då har jag svårt att pausa.  Förmodligen inte riktigt klokt att storstäda när det är runt 30 grader varmt ute, men jag gillar att ha ordning och att det är rent runt om mig, annars kan jag ändå inte koppla av på riktigt. Finns säkert en diagnos för sånt också ;) 

Mitt i lunchen (ja, lunchpaus måste jag ju ha) ringde det på dörren. Osminkad och svettig med ett par shorts som nästan trillar ner, så fick jag lov att signa en paketleverans. Det hade jag inte riktigt räknat med där i städartagen. Den trevlige "bud-gubben" har säkert varit med om värre syner, hoppas jag. Innehållet i paketet, ska jag visa er vid annat tillfälle. Det var en vinst, kan jag skvallra om... 

Det var sovrum, walk in closet, tvättstuga och uteförråd som fick sig en omgång igår. Och två vändor till återvinningscentralen med fullastad bil (tack och lov för stooora bilar!!!;) blev det också. Jag gissade att det inte var många fler än jag som var så tokiga att de drog iväg till ÅVC en stekhet dag. Men andra vändan fick jag faktiskt köa.... Så det finns fler "vansinniga" människor än jag ;)

Så istället för att hänga i de snygga däckstolarna och bara lata mig, så har jag snyggat till huset. Det är en del kvar att fixa med. Men idag blir ett lite lugnare tempo. Som ni märker är jag uppe med tuppen idag med, och jag ska strax tassa in i min lilla ateljé och fixa ett par nya kuddar till vardagsrumssoffan. Många järn i elden ;) 
Ikväll ska jag dock koppla av, då får vi middagsgäster hit. Men det är några timmar kvar tills dess, så det är bara att dra igång. Först symaskinen, sedan dammsugaren ska bli mitt sällskap. 


Ha en riktigt trevlig fredag!!! Gissar att ni är ett gäng som går på semester idag!? ;)



Maria

4 kommentarer:

  1. Himmel vilken energi du har, men jag kan hålla med dig att det är skönt att ha storstädat så kan man bara njuuuta av sin semester sen. Mr C jobbar en vecka till så nästa fredag är det vår tur att fira, läängtar. Ha en härlig dag och unna dig i alla fall en liten stund i solen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Känner igen symtomet. Lider av samma diagnos. Ha en skön fredag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hur kan du ha sådan energi i värmen!!!!
    Fina sittdynor som passar kalasbra in i er fina utemiljö.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Härligt att se nån med samma diagnos, jag började skrubba köksluckorna i värmen jag :)

    Så himla fin altan!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...