onsdag 28 januari 2015

Sittplats - We Decor Life

Nu är det dags för utmaningar igen! 

Äntligen finns det en plats att utmanas och inspireras på! Jag talar om Decor Life. Där man nu bjuder in att tema-blogga, vilket jag gillar! En fin möjlighet till utmaning och kreativitet! 

Först ut är temat "Sittplats". 
Så här kommer nu mitt bidrag till We decor life - Sittplats



Jag har valt det sista tillskottet när det gäller just sittplatser, i vårt hem. Vårt uterum. Där vi har gjort en sittplats för att äta och umgås. 


Vi valde att ha en matplats i sittvänlig höjd, alltså inte mys-soffor typ loungemöbel som ju också hade varit trevligt. Vi vill nämligen kunna sitta bekvämt och äta där ute. Rottingfåtöljerna har flyttat ut dit, och gör sällskap med bord och ett par stolar.

Mysigast är nog ändå den nyinköpta soffan. Kökssoffan i gammal klassisk modell men som är en nyproduktion. Gillar den skarpt! Så skönt att kunna sitta uppkrupen i ett hörn och sträcka ut benen. Jag är svag för kökssoffor!
Uterummet är ju fortfarande under uppbyggnad och saknar t. ex klinkers på golvet och lite annat "fix". Men vi sitter gärna där ute och äter ändå! Även om jag inte gillar vintern så är det mysigt att se snön precis utanför fönstren.


Det var mitt bidrag i temat Sittplats, fler bidrag finner ni hos Decor Life



Maria






10 kommentarer:

  1. Vad kul med utmaningar, då ska jag kika in där... Ert fina uterum kommer bli toppen när det blir klart!!
    Min förkylning ger inte med sig, så jag törs inte träna annat än pw i hyfsat tempo. Bättre än inget så länge, men längtar efter att åka längdskidor nu, och springa.... Träningen vill jag gärna ha gjord på morgonen, men det är ju omöjligt i veckorna när jag börjar kl 06.00 att jobba.... :/
    Onsdagskram från Kate
    PS. Ska kika på Cd;n imorgon när jag är ledig....

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig matplats du ha fixat. Perfekt för alla middagar, det gör väl inget att inte golvet är klart.
    Och det är något speciellt med kökssoffor:)
    Ha en fin onsdag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut.
    Kram kristin
    http://onlyfemale.se

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Ååå det är verkligen såååå fiiiiiint!
    Å så härligt att ni kan nyttja det året om!
    Jag längtar tills vi kan börja sitta i vårt. Älskar ljuset som kommer från alla håll...
    Ditt tema sittplats är verkligen fint och får en att vilja kliva in i bilden och sitta där med tända ljus o smutta på ett glas gott vin..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Så fin sittplats ni har där, vill också så gärna ha ett uterum vi kan använda året runt. Nån gång ska det bli så:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men så snyggt uterummet blev... Ett väldigt fint rum och trevligt att umgås i. kram

    SvaraRadera
  7. Ser himla mysigt ut ert uterum. Står på min önskelista men den ligger låååångt bort på priolistan.
    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Väldigt mysigt där "ute" Först trodde jag att du hade flyttat ut soffan från köket. Kul med teman och lite utmaningar men jag hinner nog inte med riktigt. Mörkt hela tiden och datorn krånglar till och från. Sedan ska det ju se bra ut det man fotar också. Inte alls just nu här hemma i ett endaste rum känns det som. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Så härligt med ett uterum att sitta och äta i! Älskar korgstolar av alla slag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Bonjour Maria
    Tu as une maison superbe, tu as de très bon goût pour la décoration intérieur et pour ton jardin.
    Nous avons aussi sur notre terrasse un jacuzzi c'est top!
    Je reviendrais te voir
    Gros bisous de Belgique
    Amitié
    Joelle

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...