onsdag 7 januari 2015

Tillbaka i verkligheten (och stilleben-mani)

Verklighetens vardag är tillbaka
Första jobbdagen är avklarad och helt fantastisk nog är vi redan inne i mitten av veckan! Hur lyxigt är inte det? Lill-lördag med en gång, liksom! Två dagar till så är det redan fredag! Jag ser redan fram emot den där fredagskänslan. Den där riktiga fredagskänslan som brukar komma smygande redan när man vaknar. Dessa knappt tre lediga veckor har nästan fått mig att glömma känslan. Då har man varit ledig ordentligt, va? 

I måndags, när jag höll på att fixa i vår walk-in-closet, så hittade jag ett par glasögon i en låda. Det är Mannen i mitt livs gamla med ett antal år på nacken. Ja inte så gamla så jag kan räkna det som "vintage" kanske? Har hört att kläder ska ha en ålder på minst 25 år, för att räknas som vintage? Vet inte om det finns några ålderskriterier för glasögon att få räknas som vintage? ;) 
Men dock, i alla fall... glasögonen tillsammans med de gamla böckerna, som i alla fall JAG räknar som vintage, bildade ett snyggt stilleben på TV-bänken. Den fina trearmade mässingsljusstaken, en liten ros och en äldre silverask gör det hela fulländat. Jag är nog lite barnsligt förtjust i stilleben. Gärna lite oväntade prylar som väcker nyfikenhet. Saker som gör inredningen personlig. 

Grupperar ni också olika saker till stilleben i er inredning? Vad gillar ni bäst? Äldre saker, blommor, ljuslyktor...? 
Berätta gärna!



Maria

7 kommentarer:

  1. Jag kör min första dag i morgon. Fast jag var till jobbet idag och hämta all post. Tjejerna börja med studiedag så blev lite lite jobb hemifrån.
    Nä, fixar nog inga stilleben hemma.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Så fint stilleben..;)
    Det är ju så roligt att piffa o puffa o ändra o fixa.....man slutar liksom aldrig..
    Jag gör nog inte så många "installationer" längre... med det menar jag att jag inte "skyltar" lika mycket som jag gjorde förr.
    Jag har inte riktigt samma stil som jag hade för några år sedan då jag hade mycket mycket mer saker framme.
    När jag nu piffar o puffar så blandar jag helst precis det du tog upp. Blommor, ljus och gärna några gamla minnen.
    Jag försöker att inte överarbeta... förr kunde jag hålla på o flytta millimetrar hit å dit.
    Jag flyttar förstås nu med tills jag blir nöjd..men ..äääh du fattar säkert vad jag menar..;)
    Kram fina du och jag tror nog du å dottern får anställa mannen med..;)

    SvaraRadera
  3. Fint du gjort. Jag är väl inte så bra på det där med stilleben, men visst försöker jag få till det ibland:) Just nu behöver jag något nytt till köket, det var inte så snyggt med silverbrickan med ljus på längre, jag får fundera ut något annat.
    Aha, just det sockerbitslist heter det. Tack:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det är kul att skapa Stilleben. Vissa personer är riktigt duktiga på detta, jag övar mig:) Skönt med en kortvecka helt klart. kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jo visst struttar jag runt är och testar olika stilleben . Du är en sjuhelsikes bra stilleben fixare du.. Passar ju så bra med glasögon och böcker. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Hallå där!
    jodå jag har laddat ner en gratisversion av Photoscape till mac. det är bara att googla Photoscape till mac..;)
    Tyvärr finns det bara på engelska och den ser inte ut som den gjorde förut...jag blir lite som ett frågetecken då något förändras...haaha...men men skam den som ger sig.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Tycker det är svårt att få till stilleben, blir liksom aldrig nöjd så förmodligen har jag inte öga för det som du har. Snyggt grupperat o läckert med gladögonen o böckerna ihop. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...