söndag 25 januari 2015

Trevlig helg med besök, grillning och sneak peak på mitt projekt

Söndag kväll, och ny arbetsvecka närmar sig...
Först en liten sneak peak på mitt projekt med tygerna. "Union Jack" var det... ;) Har suttit en stund här på eftermiddagen och sytt lite. Hade gärna ägnat hela dagen åt detta, men tiden har inte riktigt räckt till.
Svärföräldrarna har varit här, och när de hade åkt efter lunch idag, så behövdes det åkas till återvinningscentral och mataffär. Jag hoppas hinna sy lite i veckan, på kvällarna. 

Igår kväll drog vi fram grillen och grillade lyxiga hamburgare med tillbehör. Oh my, så gott det är! Det är ju något alldeles speciellt med grillat. Kolgrillat, dessutom!

Vintergrill är ju så himla mysigt. Dofterna sprids på ett annat sätt i kylan, känns det som!

Det var inte bara svärföräldrarna som kom på besök i helgen. Nej, igår så hade jag Kate och hennes make här på besök. Vi har länge pratat om att träffas över ett glas vin inne i Uppsala, men det har alltid kommit något "livsviktigt" emellan ;) Men nu kom hon och hennes make som sagt, och vi gjorde lite affärer, Kate och jag. Jag låter henne själv berätta mer om affärerna, om hon vill. 
Det var riktigt trevligt att träffa dem båda. Kate är precis lika varm och rar, som sin blogg! Hennes make var också lika trevlig. Vi drack kaffe och småpratade om ditt och datt en stund. Och så ägnade vi en stund åt det där med affären ;)


Här har vi hunnit med ett skönt bad också ikväll, dock utan bubbel i glasen, då det ju faktiskt är söndag ;) 



Maria

3 kommentarer:

  1. Hallå där! Tack för så fina ord, och det var riktigt trevligt att äntligen få träffas. Har övningskört och pluggat hela eftermiddagen idag, och ikväll var det total mumsmums i huvudet av allt till slut. Men sakta, sakta klarnar det, även för lilla mig...:)
    Skratt... Samma vin igår, sen grillning idag.... :) Önskar Dig en fin, men sen söndagskväll, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig helg. Grillade hamburgare är så himla gott, vi grillade fläskfilé, gott det med:)
    Spännande med ditt syprojekt.
    Ha en bra start på veckan vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Mmm, så gott med grillat! Det har vi nog aldrig gjort på vintern..
    Så spännande med ditt sye, ska bli kul att se sen!
    O vad är det för hemligheter du har för dig, kul!:)
    Ha en fin måndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...