fredag 9 januari 2015

Tack, tack, tack! (Och mera TV-rum)

Tacksam, det är vad jag är!


Jag har otroligt mycket i mitt liv att vara tacksam för, stora viktiga saker! Men även mindre viktiga saker som gör mig tacksam...

Till exempel så är jag tacksam för alla fina hälsningar ni lämnar här på bloggen. Och tack så mycket för all fin feedback på förra inlägget, om TV-rummet! Kul att ni gillar det som det är, men roligt också att ni tar er tid att tipsa om saker! 

För att inte verka alldeles för "kinkig" med inredningen där i TV-rummet, så ska jag precisera mina tankar lite, om ni orkar hänga med? Så här är det... När vi flyttade in mars 2012, letade vi soffa ett tag och när vi väl bestämt oss, var det 7 veckors leveranstid. När soffan äntligen kom, och vi hade köpt bord och hylla, så såg det ut så här i juni 2012:

Tanken var att rummet skulle vara lite lantligt/romantiskt och kanske inte så mycket New England, som andra delar av huset. Lite romantiskt men inte för gulligt. Lantligt men absolut inte shabby chic. Ja, det gick ju "sådär". Visst det var ljust och fräscht, men i mina ögon inte speciellt "mysigt". Alltså... ska man sitta och se på TV, så vill i alla fall jag ha lite mysigt. Det ska kännas varmt och ombonat. Det förmedlar inte denna bild, eller vad tycker ni? 

Vi började prata om en fondvägg. Jag hittade en i lite ljust dimblått/gråblått på nätet, som jag gillade. Vi åkte till tapetbutiken för att kolla "live", men då hittade Mannen i mitt liv en annan tapet som vi båda föll för. Vi tvekade dock ett tag om vi skulle våga, den var rätt mörk... Men eftersom vi klarade av den betydligt mer vågade tapeten i hallen (svart/natur-randig) utan att tapetsera om, så slog vi till. Och det är den fondväggen som finns i Tv-rummet nu. (Och visst, den ÄR mörk, men varm och mysig.) Tapeten fick mig att tänka lite åt "brocante chic" eller "boheme chic" (googla orden, så hittar ni lite bilder på vad jag menar, om ni inte hänger med?) och det är liksom där jag är nu... eller rättare sagt, jag har varit på väg dit ett tag. Vill att inredningen och känslan ska sträva åt det hållet. 

Och, som sagt, detaljerna på hyllan gillar jag och nu känns det som att de står i "rätt" grupper. Det är nog egentligen bara kuddarna som känns aningen "fel" för den känslan jag vill åt. Vill som sagt att de ska vara lite "murrigare", lite "tyngre".

De som jag har nu känns lite för "milda" eller hur man ska uttrycka sig?  Jag ska se om jag hittar något lämpligt tyg att sy nya, eller om jag hittar några på min jakt i butiker och på nätet. Men då kanske ni förstår lite mer, vad jag är ute efter? Att jag inte alls är missnöjd med rummet egentligen, utan mer varför jag inte hittat rätta känslan. 

Tack också för berömmet om min inredning, att ni tycker jag är bra på det där med inredning, att det finns de som tycker jag borde jobba med det... Det tycker jag också... eller kanske inte just borde, men att jag vill ;) Jag skrev ju om det tidigare i veckan (HÄR, om någon vill läsa inlägg och svar på det), och jag tackar för den feedback jag fick i och med det! Jag är glad och tacksam över era "heja-på-rop" men kanske mer tacksam för de mer realistiska svar jag också fick. Det är så lätt att man säger till folk -"följ dina drömmar" och visst ska man göra det! Men jag är nog mer realist än drömmare, faktiskt. Det var ju liksom inte meningen att mitt "stylingjobb" skulle orsaka mig en massa utgifter bara, så det är bra att få veta av de som vet hur det brukar ligga till i branschen.  Vem vet, kanske någon, någon gång i mitt liv, anlitar mig som stylist? Tills dess nöjer jag mig med att ge mina inredningstips och råd, till de som ibland frågar ;) 
Slutligen vill jag tacka er alla för era röster ni lagt på mig hos BESÖKSTOPPEN igår och idag! Ni kan rösta en gång per dygn. Än ligger jag bra till, men det kan ändras snabbt! Och så tackar jag för att det är fredag också, när jag ändå är igång ;) Det har varit en lugn och skön arbetsvecka, eller vecka och vecka... åtminstone "halv-vecka". 


Nu använder vi helgen till att ladda inför nästa vecka! Eller hur!? Vad tänker ni hitta på denna fredagskväll? Jag ska "fredagsbada"!  Så klart... ;)



Maria

7 kommentarer:

  1. Hej Maria, Jag såg din kommentar hos mig. Jag har precis lagt upp nya kuddfodral som ska komma nästa vecka (inte rea dock) Men jag tänker att de kanske kunde passa annars. Ta en titt på http://westcoastcompany.se/kommer-snart/. Det står att färgen är mullvad, så de kanske går åt det brunrosa hållet. Jag har själv inte sett dem irl så jag vet inte ännu hur färgen är. Kanske kan vara något? Trevlig Helg! Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din tapet, är ju lite mer för det murriga än "stockholmsvitt". Nu har jag smakat på vinet, och det var jättegott! Kommer jag köpa fler gånger:) Här blir det en lugn slapp kväll, hade varit fint om det fanns någon film på tv.
    Ha en skön helg vännen, hoppas den blir precis som du vill:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Himla fin tapet, jag gillar när det är lite mörkt och murrigt! Och hela ditt hem är ju superfint, väldigt trevligt att hänga där!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Älskar de två stakarna som är på bild nummer två. Jag har sagt det tidigare och säger det igen; du har så fint hemma och jag blir så inspirerad att börja fixa här hemma. :) Nu har jag Googlat och fastnade för Brocante Chic som jag ska utforska lite närmare.
    Ikväll blir det lugnt och skönt fredagsmys i soffan och i morgon ska vi hämta vår nya spis och sen blir det 50-årskalas.

    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  5. Jag har precis lagt dagens röst på din blogg. Du leder ju stort och du vinner säkert /M

    SvaraRadera
  6. Underbart!! Har röstat på din blogg och du verkar nog ta hem det här :)))) kram

    SvaraRadera
  7. Nu har jag lagt dagens röst. Under julveckan var jag med och ledde i ett par dagar men så pang så halkade jag ner till tredje plats. Så jag håller tummarna för att det håller hela vägen för dig nu!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...