lördag 24 januari 2015

Ordningen återställd, missad klänning och drinkbord på g ;)

Tack för era fina hälsningar och "pepp" i förra inlägget!


Mannen i mitt liv anlände i tid, och det blev faktiskt fredagskänsla till slut! Alla döttrarna var hemma på eftermiddagen, den utflyttade dottern hjälpte mig att plocka av pyntet på den där "ångestgranen" som hängt sig kvar alldeles för länge. Sen fixade de en variant av Spagetti Carbonara och det blev till och med ett bad för mig och Mannen i mitt liv.

Någon blombukett hade inte Mannen i mitt liv med sig när han kom, vilket jag inte heller hade räknat med ;) Däremot hade han två flaskor rom med hem till mig, och jag funderar allt mer på att göra ett "drinkbord" av vårt kopparbord. Det står lite ensamt och "malplacerat" i whiskyhörnan, efter att rottingfåtöljerna flyttat ut till uterummet. Har liksom ingen funktion längre när vi inte sitter där...
Ser ni förresten att tulpanerna är utbytta? Min fina kollega V, som jag också numera vill kalla "min vän", kom förbi med dem till mig igår. Bara för att hon tyckte att jag behövde dem... Så fint så man blir allt lite rörd... 
Den där klänningen jag visade igår, som är en Odd Molly för den som undrar, den hann ta slut...  Så det blev ingen. Inte därifrån till "bättre pris" i alla fall... Men den finns ju så klart ute i butiker i både Uppsala och Stockholm. Och vem vet, kanske "någon" tycker att jag är värd den? (blink, blink till "någon";)


Nej, nu är det hög tid för mig att hoppa i kläder, så jag slipper släppa in en bloggvän iförd morgonrock... ;)



Maria




10 kommentarer:

  1. Hoppas att du känner dig bättre idag! Läste förra inlägget och fy så otäckt med mannen som tog sig in i er lägenhet! Jag förstår att du inte uppskattar att sova utan din man. Tråkigt att klänningen var slut, men nog är du värd den ändå :). Jag lovar att visa bilder så snart vi är klara. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fick lite fredagskänsla igår. Och jag hoppas du mår betydligt bättre idag. KRamizz Laila

    SvaraRadera
  3. Härligt att det blev lite fredagskänsla i går .Hoppas att du mår bättre idag .Ha en fin lördag.Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Skönt att ordningen är återställd! Ha en fin helg, vännen!
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Vad synd på klänningen, men blinka på du... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Hej, och tack för idag :) :) Såå kul att äntligen få träffas. Ska jag vara ärlig så var jag lite nervös med detsamma... Löjligt va...?! *Skratt* När det blev så trevligt och lättsamt möte :) Tack!! Ni bor lika fint som på bilderna i din blogg, superfint hus!!
    Men Maria.... Inte konstigt att du tycker det är obehagligt att vara ensam hemma efter den obehagliga händelsen... Usch!! Tur ordningen är återställd igen ;)
    Åhhh, vad synd på klänningen som var så fin... men som sagt: Du får blinka med stora vädjande ögon :)
    Önskar Er en toppenkväll, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Skönt att mannen kom hem som han skulle! Och du fick fredagsfeeling till slut. Jag visade ditt inlägg för D och sa att det finns fler som känner som jag:) Din upplevelse med mannen i ditt hem är en skräckupplevelse.
    Synd på klänningen, men det går säker fler tåg:)
    I dag har vi tillbringat heeela dagen i Öckerö sporthall.
    Roligt att träffa en bloggvän
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hoppas du är piggare nu.
    Jag sover också dåligt när mannen är borta fast inte pga av rädsla. Det känns bara tomt!

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Uff såna där ångestnätter har jag tyvärr ofta - med eller utan man - och det är så oerhört svårt att få ro, liksom kört. Jag har lärt mig att inte oroa mig just för sömnlösheten, brukar ordna sig natten efter, men det är nattoron i sig som är svårast. Jobbig händelse det där du var med om!!!
    Jag är en av dem som gillar att sova själv, inte alltid men en vecka då och då är gött ;) kram !!

    SvaraRadera
  10. Hoppas du är piggare igen och att du hade en mysig träff med bloggvän. Snygg klänning. Ha en fin söndag. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...