lördag 17 januari 2015

Lördag, helt enkelt

Lördag kväll...


Idag har vi varit hem till den utflyttade dottern och ätit födelsedagstårta. Det blir lite annorlunda med firandet av tvillingdöttrarna nu när de inte bor under samma tak längre ;) Det är i alla fall mysigt att besöka sin dotter och hennes sambo. En ny tid i livet.
Nu sitter vi och hänger vid köksön, jag och Mannen i mitt liv. Sippar på varsin RC, i sin enkelhet. Konstaterade att vi hänger vid köksön alldeles för lite, när vi har uterummet.... Mysigt att hänga i köket, faktiskt. 

På köksön står ett "fint" vin och luftas. Om det är gott, har jag ingen aning om. Men jag hoppas det, eftersom det inte var direkt billigt och Mannen i mitt liv köpte två på en gång ;) Haha, typiskt honom ;) Vinet ska i alla fall passa till vår middag. Tror vi... ;) Middagen denna lördag blir en hjortstek med potatis/jordärtskockspuré. Något jag aldrig ätit, tror jag? Definitivt aldrig tillagat själv i alla fall. Tänkte göra en förrätt också, så dags att sätta igång! 


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll! 
Var rädda om varandra!



Maria 

6 kommentarer:

  1. Hoppas hjortstekrn blir bättre än den jag gjorde för 2 v sen o bjöd mina föräldrar på. Helt miserabel var den... Jag gör stek ofta, men nu vet jag inte vad som blev fel. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken god middag, hoppas vinet var gott också. Oj Rom och Cola det var längesedan, det har jag nog inte druckit på 20 år:)
    Hoppas ni har en riktigt mysig kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott! Gör hjortstek ofta, tacksamt när den får sköta sig själv i 4 timmar och blir så där mör så den nästan faller isär.
    Hos oss kan vi inte sitta vid köksön eftersom jag gick och sålde alla stolarna och väntar på de nya, hihi!
    Kram o ha en härlig lördag!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Så gott det låter! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Gott, mysigt, kvalitetstid! Ni gör det alltid så trivsamt ;)

    Fortsatt trevlig helg önskas er xo

    SvaraRadera
  6. Grattis till döttrarna :-)

    Låter som ni hade en lugn och skön lördag.
    Här är jag uppe med tuppen, det vankas hockeycup hela dagen... ja en bit in på kvällen med :-)

    Ha en fin söndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...