tisdag 13 januari 2015

Tjugon dag Knut med granen kvar....

Tjugon dag Knut. 13:e Januari

Den här dagen fast för 22 år sedan blev jag och Mannen i mitt liv föräldrar för första gången. Tvåbarnsföräldrar, eftersom vi fick tvillingar. Tänk att jag själv inte ens hade hunnit fylla 22 då, och nu är döttrarna 22...  Det har inte varit något stort firande här hemma, eftersom för det första hade döttrarna redan fått sina födelsedagspresenter i och med Londonresan, när de önskade sig en del pund. Plus att Mannen i mitt liv och Mellantjejen har varit på ett "uppdrag" idag, och kom inte hem förrän ganska sent.  

Tvillingdöttrarna, Minstingen, jag och Tvilling 2´s sambo har ätit middag tillsammans här hemma. Det var tvillingdöttrarna som lagade till en vegetarisk texmex-rätt, gjord på qorn-filéer. Riktigt gott!
Sen har vi ätit tårta för en liten stund sedan, då Mannen i mitt liv och Mellantjejen också kommit hem. En liten mysig stund med skratt och lite paket. 
När barnen var små hade deras farmor alltid julgransplundring med döttrarna och deras kusiner, på tjugondag Knut, eller någon dag innan eller efter. Det var då det, nu uppmärksammas inte denna dag som just "tjugon dag Knut" längre. Granen slänger jag ju ut långt tidigare. Men vet ni... den där lilla granen uppe i TV-rummet... den står kvar... Den står kvar förbi "tjugon dag Knut"! Rekord! 

Men jag har inte prioriterat det och i kväll, när jag hade tänkt ta bort den, så orkade jag bara inte! Kanske jag tar bort den imorgon...? 



Maria

13 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till döttrarna på 22 årsdagen! Ingen dålig julklapp och födelsedagspresent de fick! Imorgon fyller min son år, dock lite mer... 27 år blir han, och farmor blir 90 år, samma dag! Mysigt att samlas alla i familjen + sambo!
    Det kör ihop sig lite i helgen.... för då fyller jag. Har du möjlighet att jag kommer helgen efter.. 25/1. Eller vad blir det för datum?
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis till döttrarna på 22 årsdagen och till dig med :) härligt med familjemys.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Grattis till tjejerna!
    Låter gott med vego texmex.

    Har röstat igen och såg att du ligger mycket bra till på Bloggtoppen :-).
    Ha en fin kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Grattis till tvillingarna! Mysig kväll ni hade.
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Här har du en som har riktiga granen kvar. Tar bort den i helgen för jag orkar inte riktigt ta kvällarna. Vad fint du ar fixat på bordet. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till döttrarna i efterskott o hoppas ni hade en mysig kväll. Vegtexmex är fasligt gott, hm var ett tag sen vi hade det. Röstar så ofta jag får på besökstoppen såklart. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS till tjejerna!
    Klokt av dig att låta den stå. orkar man inte så gör man inte och det händer ju inget om den står kvar ju;)
    Här åker oftast allt efter nyår. För när maken o dottern fyller år och vi har kalas vill jag ha julfritt;-)
    Tänk vad märkligt det är, lika sugen som man är på att plocka fram allt så är man lika glad när man plockat bort det;-)
    Det är väl det som är själva charmen tänker jag:)
    O jag röstar vidare:-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Gratttis till tvillingarna på deras dag!=) Själv blev jag mamma för första gången för 7 år sen och då skulle jag fylla 20 precis... Hihi! KRAM

    SvaraRadera
  9. Grattis till dina döttrar på deras dag!

    Jag har slängt ut granen men allt annat julpynt är fortfarande kvar och jag tror jag tar det i helgen.

    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  10. Hade ingen aning om att det var 20onde Knut idag. Det var lite konstigt... Du vet i vår bransch och så tänker jag...
    Grattis till dina girls!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Mina äldsta barn fick alltid komma med mormor på julgransplundring, men de yngsta, också tvillingar har inte haft samma förmån.
    Grattis till både dig och twins. Häftigt att få vara tvillingförälder :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  12. Tjoho såg att du vunnit Bloggtoppen!!! Stort grattis - det är du värd!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsten som Veckans blogg på Besökstoppen. :) Du är en värdig vinnare och jag har röstat på dig flera gånger den här veckan.
    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...