fredag 16 januari 2015

Irritation och en god sandwich i huvudstaden

Måste säga att det börjar bli irriterande...

När jag gjorde min tatuering i höstas, så var det meningen att Mannen i mitt liv också skulle tatueras, samma eftermiddag. Men när vi kom dit fick vi ju veta att de inte förstått hur stora våra motiv var, och att det inte skulle hinnas med att fixa båda. Mannen i mitt liv fick en ny tid, redan veckan därpå. Som blev inställd på grund av dubbelbokning, tror jag... Så fick han väl en ny tid... och den blev även den inställd p g a sjukdom. Sen gick det flera flera veckor och så fick han en ny tid, som igår. 
Jag slutade tidigt och kunde följa med, så vi åkte tillsammans till Stockholm. När vi parkerar bilen ca 1 timme innan avtalad tid för att äta ett litet mellanmål, så får Mannen i mitt liv ett sms. Från tatueringsstudion, där det står att han inte kan tatueras avtalad tid, eftersom den som ska tatuera honom är mitt upp i en större tatuering och det tar längre tid än man trott... Ganska så irriterande faktiskt! Jag tänker inte lämna ut namn på studion, denna gång (men upprepas detta, så överväger jag nog det...) utan jag väntar och ser... Men om det är någon annan som ska tatuera sig på Södermalm och är oroliga över om det är det här stället, så kan ni gärna mejla mig för info! 
Kan tillägga att vi köpt en voucher/rabattkod via Groupon och det verkar helt klart som att studion inte prioriterar sina kunder som köpt voucher via dem!? Men då kanske man inte ska samarbeta med dem och erbjuda dessa rabatter??? Ju mer jag tänker på detta som hände igår, så ju mer känner jag irritation över det, så jag var bara "tvungen" att dela med mig... Hornen börjar nämligen kännas i pannan ;) 
Så vad gör man när man står där på Söder klockan 15 en torsdag eftermiddag och vet att köerna på vägen hem redan börjat... Jo, man åker in till city och strosar runt i MOOD-gallerian, ser på alla afterwork-firande glada människor som sitter där med öl/vin, och längtar efter en Stockholmsvistelse med hotell.... Man går runt ett varv på NK´s inredningsavdelning och suktar och andas in dofter av läder och fina textilier... Inspireras och vet vad man vill köpa när ännu ett sovrum blir tomt och gör plats för ett större vardagsrum ;)
Och vad man definitivt gör, är att äta en superfräsch lax/räk-sandwich i MOOD-gallerian, innan man åker hem med en "kaffe-to-go" i bilen! Ja, Mannen i mitt liv hann med att shoppa en tröja från ett favoritmärke också. Ja, det var väl inte mer än rätt, det var ju han som behövde "tröst" ;) 


Och när man kom hem, så bokade man den där hotellvistelsen... Så nu ser jag fram emot en myshelg igen ;) 


Maria

8 kommentarer:

  1. Att bli avbokad och ombokad på det viset är def inte servicemind´it alls, väldigt tråkigt. Hoppas han får sin tatuering tillslut. Själv så är jag tatuerad och två (av 3) är gjorda på en studio i Åkersberga "heavenly ink" som är riktigt duktiga, men ni ser ut att ha haft en härlig dag i storstaden iallafall. Hoppas du har en härlig fredag.. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Men gud så irriterande, det var nog det sämsta jag hört tror jag... Avbokad gång på gång!
    Hoppas han kommer iväg snart i alla fall.
    Visst är det något speciellt med vår huvudstad och alla barer/caféer. Stockholm är riktigt vackert alla årstider.
    Härligt med en myshelg att se fram emot!
    Ha en fin fredag och helg!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Irriterande , grattis till veckans blogg :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Ahhhh gud jag skulle bli galet irriterad! Skärpning på dem!
    Grattis till vinsten med bloggen!:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  5. Fy jag skulle mörda karln, jo jag antar att det är en karl. Räkmackan och hotellbokning är i alla fall bra. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Men, hur kan man göra så? Jag hade blivit galen och ringt upp och frågat vad de håller på med.
    Hoppas det löser sig för er.
    Åh, har du bokat en myshelg:) Så underbart.
    Ha en skön kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Förstår att ni blir irriterade. Hoppas det löser sig snart. Tur att ni fick mysfika istället. Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Men gud så irreterad jag hade blivit om det hade drabbat mig flera gånger.... Hoppas ni fick härligt med fika. kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...