tisdag 6 januari 2015

Trettonhelg, ledighetens final (med familjemys och reafynd)

Ja, så var stunden inne... 


Det drar ihop sig... snart dags att gå från långledigt tillbaka till vardagen igen! Blandade känslor, visst hade jag kunnat tänka mig en veckas ledighet mer. Eller två... Fast det ska bli rätt skönt att komma tillbaka i vardagsrutinerna igen. Att få tillbaka den där fredagskänslan, ni vet. När man är ledig så här länge försvinner ju den känslan. Och faktiskt så ska det bli trevligt att gå till jobbet igen! Ny termin och nya tag! Sen så har jag ju de finaste kollegerna på mitt jobb! 
Men innan dess, så är det dags att "suga ur" det sista av ledigheten. Det är trettonhelg, och den har inneburit familjemys! Började bra igår, jag och de två yngsta döttrarna åkte in till Uppsala för att kanske hitta något reafynd? Det visade sig vara mycket enklare att göra slut på några kronor när Mannen i mitt liv inte stod fem meter ifrån ;) En hel del saker fyndades, faktiskt! Bland annat det fina doftljuset på bilden. Luktar så gott! Och söta små julgranshängen som jag ska hänga i en av minigranarna nästa jul.  Precis vad jag letat efter! Och nu minsann var det ju 50% rabatt! Både ljus och pynt, och jag har hittat det på Åhléns om någon undrar. Fler av fynden visar jag en annan dag. 
Vi åt lunch på stan, jag och döttrarna tillsammans med Mannen i mitt liv som anslöt och muttrade inget alls över alla kassar som jag  bar på, när han kom. (Nej, det brukar han nog aldrig göra, om jag ska vara ärlig ;) Det blev en buffé, så gott med både sushi, thai och kinamat. Känns rätt nyttigt också. 
På kvällen, när jag hade "gömt" mig i vår walk-in-closet för att fixa lite, så dök den utflyttade dottern plötsligt upp i dörröppningen. Jag hade för tillfället glömt bort att hon skulle komma för att lämna en nyckel. Vad glad jag blev! Hela familjen samlad en stund! Något som jag gillar mycket! Vi firade med lite hämtmat, pizza i uterummet. Familjemys! Men inte lika nyttigt som lunchen... 

Idag har jag fixat lite här hemma, plockat lite med andra fynd, som jag gjorde igår. Sen åkte vi in till Uppsala för att köpa ridstövlar till Minstingen. Trodde vi i alla fall... Det visade sig att de där stövlarna som hon suktat efter var så otroligt smala i skaften, så det gick omöjligt att få upp dragkedjan som också var oerhört trög! Tvilling 1, lade sig nästan på butiksgolvet i hopp om att kunna hjälpa henne, medan jag undrade hur Minstingen skulle kunna klara av det där ensam sedan? 
Mannen i mitt liv blev lite otålig över våra tappra försök att hjälpa till med dragkedjan, och sa till oss andra, typ: -"Får jag bara komma fram och fixa det..." Men det visade sig att det var inte så enkelt för honom heller... Minstingen som inte alls har tjocka ben/vader tog fram en stövel med extra vidd i skaftet, men den var så stor att hon kunnat stoppa ner ett halvt ben till där i. Undrar hur man skulle vara konstruerad för att kunna ha de där stövlarna???
Några ridstövlar blev det alltså inte, men det blev säkert lite show för andra kunder, där vi låg nästan hela familjen på golvet och försökte vara till hjälp ;) Som tur var köpte jag ett par supervarma  vantar till mig, för rena fyndpriset, så var ju inte besöket helt förgäves menar jag... 

Nu är det dags att fixa middag! Och sen "ladda" för jobb imorgon! Tar er ledighet också slut nu? 


Maria

10 kommentarer:

  1. Haha, skulle velat se er där på golvet i affären. Ibland är det inte lätt med stövlar...
    Och liiite skönt med vardag igen. Liiite. Säger som du, tur jag har så fina kollegor!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att vara ledig och bara vara hemma och mysa,
    jag skulle nog kunna vara ledig några dagar till ;) Men visst kollegorna saknar man ju.
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna också sett er där på golvet, fniss viken syn. Härliga fynd du hittat och fina kollegor ..ja det vet jag ju att ni är Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag förstår dig! Min sambo känner lika som du.. Han har också blandade känslor om att börja och jobba igen...
    Men skönt att få in rutinerna igen... Även för mig som ändå är hemma. Det har blivit latiga jag sen samvon och sonen fick lov :) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vill inte börja jobba men skönt med rutiner igen. Intressant det där med inredning, här har jag också funderat på om jag skulle kunna jobba med det kanske på deltid men kommer också fram till att det aldrig blir så men visst vore det kul... Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Jag hade gärna fortsatt vara ledig länge till, förstår inte riktigt hur jag ska komma iväg i morgon;) Det är guld värt med fina kolleger, jag har blandad kompott om man får säga så. Det där med att göra något annat finns ofta med i bakhuvudet.
    Roligt att du har fyndat lite:)
    Ha en bra jobbstart i morgon vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka jättesöta små hjärtan! Visst är det kul att kunna fynda saker man gillar.
    Det måste ha varit en syn när ni försökte med stövlarna i affären. :)

    Önskar dig en skön kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med REA-shopping! Härligt att plocka fram sprillans nya hjärtan nästa jul. :)
    Hihi... kul att ni bjöd på underhållning med stövlarna!
    Ha det så jättebra så hörs vi igen!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vi är lediga liiite till och vardagen drar igång på riktigt på måndag då barnen börjar skolan igen. Toppen med så många reafynd. Tråkigt att inte ridstövlarna passade, men det var nog en syn utöver det vanliga för de andra i butiken. ;) Hoppas du får en fin start på vardagen! Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Idag startade vardagen, med huset fullt.... Nu känner jag mig mer än trött! Så nu sliter vi på till april innan ny ledighet nalkas!
    Måste ju säga att Ni är en hjälpsam familj, alla kravlar på golvet för ett par ridstövlar... Skratt!! Men måste ju även säga att det låter som en märklig modell på stövel, eller...?!!
    Vilken helg framöver passar Dig bäst för "affärer"? Kramis från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...