fredag 2 januari 2015

Den där första dagen på året, med Beck-film.

En lugn och skön start på året.


Tack för era snälla, fina, rara hälsningar i förra inlägget... Så klart är den där "inte allra bästa nyårsaftonen" glömd nu ;) Det känns ändå bra att ha berättat hur det var. Hade jag inte berättat sanningen så hade jag inte skrivit något alls om nyårsafton, och då hade "det känsliga ämnet" inte kommit upp.  För jag förstår att det är fler som känner som jag. Som vill att det ska vara "perfekt". I mitt fall har jag nog helt enkelt höga krav... Men det blev ju en nyårsafton vi faktiskt minns! Trots att den är "glömd" redan ;) Och den hade kunnat vara värre ;) 
Det blev en lugn och slapp första dag på nya året. Eller tja... vi slängde ju ut granen, förstås. Det tog ju sin lilla stund att plocka bort alla kulor, ljusslingor och andra dekorationer förstås... För att inte tala om allt barr som skulle städas upp... Tänk hur man håller på med den där granen för ett par veckor... ;) Men annars var det en lugn dag! 
Vi avrundade med lite film-mys med popcorn. Vi har precis beställt C More, så vi såg den där nya Beck-filmen "Rum 302"  som visades där igår kväll. Har ingen aning om hur det där kanalpaketet fungerar, om det går att se filmen när man vill eller hur det är??? Det var visst premiär för åtta nya Beck-filmer. Med start igår, alltså. När de andra visas, har jag ingen aning om?  Men den här var bra i alla fall. 

Jag gillar ju Beck-filmerna med alla karaktärerna ;) Gillar ni också Beck?  Såg ni kanske också den filmen igår??



Maria



8 kommentarer:

  1. Jag läste gårdagens inlägg... Jag tycker att det låter som en jättetrevlig afton, jag tror att vi (många) har förväntningar just för att det är en afton! Vi är ett stort gäng som allltid firar aftnar med varann och ja våra aftnar kan ibland utlösa kaos med 12-14 som skall komma överens eller måste jaga varandra just runt bordet där vi äter eller syskon som börjar bråka... så nä några perfekta aftnar finns väl inte....
    Tänk att det faktiskt finns dom som sitter alldeles ensamma, (en person) som kanske inte alls har någon att fira med....
    Vi hade också en slappardag igår, kan säga att Ica var ganska så tomt när jag sladda in med kundvagnen och skulle storhandla! Det är fördelen att ha varit chaufför dagen innan, pigg o alert hihi
    Jag gillar Beck men den kanalen har vi inte

    ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Gillar absolut Beck filmerna men vi har inte den kanalen. Har just installerat en ny box och allt vad det innebär. Många telefonsamtal till support och många svordomar från oss. Mest från L. Håller med dig att man ska glömma och gå vidare. Vi har bestämt att fira nästa nyår i Klövsjö, med skidor. Kraaaam Pia ( fy vad sugen jag blev på popcorn.)

    SvaraRadera
  3. Vi hade också en lugn dag igår, soffhäng och mys samt lite stickning för min del.

    Skulle gärna ha sett Beck, gillar de filmerna men har inte den kanalen så jag får väl vänta lite.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Gårdagen var lugn för oss också, en promenad vid havet och Lykke lekte med nya kompisar vi mötte där.
    Vi har Cmore Sport, men inte filmkanalerna. Så därav ingen Beck:)
    I dag har det blivit lite reashopping:)
    Hoppas du har en bra dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Klart vi såg på Beck, älskar dom filmerna och blev riktigt glad när det skulle komma
    fler. Önskar dig ett Gott Nytt 2015.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. God fortsättning på nya året.

    Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det lät lite mysigt ändå.

    Kram N

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på året!
    Men visst kan man fira nyår själva. Fast har man stora förväntningar om perfekt nyår, vad nu perfekt innebär?? : ) Du gillar ju att planera, fixa och dona så du får nog ta igen det i år istället.
    Stackars vovve. Min gamla hund var skotträdd. Försökte gå ut med henne i tid men det var alltid någon som tjuvstarta! Smilla däremot verkar inte bry sig, skönt.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Satt som fastklistrad i soffan .Bara så bra var ju nya Beckfilmen .Önskar dej ett gott 2015.Kram Rita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...