torsdag 22 januari 2015

Nya tyger - ögongodis!

Det är något visst med tyger...


Jag kan gå in i min lilla ateljé och dra ut en av trådbackarna med alla tyger jag har och bara titta på dem. Känna på dem, dra fingrarna över ytan, lägga tillsammans några olika tyger och fundera lite på vad det skulle kunna bli. Det är nog precis därför som Mannen i mitt liv kallar mig "Tyg-Bohem"? ;) (Men bohem... jag vet inte om jag tycker att jag är det i mina ögon? ;

Tyvärr är det ju inte alltid det blir allting, som man sett framför sig. Tidsbrist eller så saknar jag något material för tillfället och så glöms det bort. 
Och känslan när man packar upp tyger som man beställt... Det är som att få en påse godis!(Fast egentligen gör inte just godis mig överlycklig ;) Ögongodis!  De här tygerna i brunt och rosa hämtades ut på paketutlämningen för en vecka sedan. 
De är tvättade tillsammans för att vara säker på att de inte kommer färga när de sedan är ihopsydda med varandra. Det vore ju trist... Dessutom så kan det vara krympning på vissa tyger, så jag tvättar alltid tygerna innan jag klipper till dem. 

Jag vet exakt hur jag vill att resultatet ska se ut! Och den här gången har jag allt material som behövs. Vad det ska bli? Det ska bli ett klädesplagg där mina tankar har vandrat iväg till "Union Jack", mer avslöjar jag inte. 

Ni får se när det blir klart! Jag lovar!  Oavsett om det blir bra eller en smärre katastrof.... ;)



Maria 

12 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Men åå så spännande...nu blir man ju supernyfiken att få se resultatet..;)
    Jättefina tyger!
    Å smart med popupkontakten. ert kök är ju så himla fint!
    Så fnissar jag för vi är tvärt om. Vi gör nog allt vid köksön. det är sällan vi står och skär något vid de andra bänkarna...
    Jo bakar gör jag alltid på ena långbänken..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Du är ju en mästare på att sy, så att det blir något riktigt snyggt av de där ljuvliga tygerna vet jag bara, fast jag är såklart nyfiken på vad. Smart sak popupkontakten o vad fint du gjort på köksön. Vi använder vår köksö dagligen där samlas vi för matlagning, bak, läxläsning ja det mesta händer där o när vi har gäster så hänger alla vid köksön. Mysigt för kocken också att ha sällskap under matlagningen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Jättefina tyger och det blir säkert något riktigt snyggt :) Jag kan stå och känna på mina garner precis som du gör med tyget :) Man kan ju liksom inte få nog. Hoppas du har en underbar Torsdag. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Å så fina tyger!!!
    kommer bli något väldigt fint av det där, det är jag säker på!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Du är ju superduktig på att sy, är redan nyfiken på vad du har på gång! Hade ju tänkt fråga dig om det gick att beställa tre julstrumpor (för paket, alltså), såg att du hade sytt det. Glömmer alltid att fråga när vi ses! Hjälp mig komma ihåg om du kan!

    SvaraRadera
  6. Snygga tyger. Jag blir också jättenyfiken på vad du nu ska hitta på. Fast jag ar en aning, faktiskt eller jag fick en bild i huvet. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vad spännande! Jag kan verkligen inte sy, så jag är så himla imponerad över andra som kan det! Förstår känslan ändå, eftersom jag gillar att skapa!

    Ska bli jättekul att se vad du hittar på för något!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Åh, vad roligt med nya tyger! Ska ta en tur till Furulunds sen, i Västerås. Få se vad för spännande du hittar på. En klänning kanske...? ;)
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  9. Du pratar så varmt om dina tyger, känner så väl igen mig så som jag tycker om min trädgård:)
    Vad är det nu du ska sy?:) Det första som kom upp i tanken är en kjol, spännande att se vad det blir:)
    Ha det gott, snart fredag:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Ska bli roligt att se resultatet :)

    ps.krukorna har jag köpt hos Lakewoodliving
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Oh så spännande och så vackra tyger. Ska blir intressant att se det färdiga resultatet.

    SvaraRadera
  12. Ska bli kul att se vad du fixar ihop. Jag har lovat tjejerna att vi ska gå på symässan. De gillar att sy. N fick en symaskin i födelsedagspresent som vi kanske hittar nått fint tyg till. A gillar mest att sy för hand. Visst är det så att alla iddér inte kommer fram. Har också köpt tyg till vissa saker men så kommer annat i vägen och så glöms det bort.....

    12 years a slave har vi sett. Den var bra och hemsk.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...