måndag 5 januari 2015

Omedveten "styling" och lite drömmar kring det...

Helt plötsligt upptäcker jag något!

Mannen i mitt liv har lagt ifrån sig kepsen på en av stolarna i uterummet. Där har jag tidigare bara ställt ifrån mig ett gammalt tennisracket. Ett tennisracket som har suttit ute på porchen i somras, som jag nu tänkte att det kanske kunde sitta på väggen i uterummet? Men inte kommit längre.

Helt plötsligt såg platsen väldigt "stylad" ut, tycker jag. Omedvetet blev det ett tufft stilleben tillsammans med det lilla bordet bredvid. "Installation" kanske det kallas med ett "finare" ord? Vad vet jag, jag är ju inte i inredningsbranschen. Bara en liten inredningstokig människa i mina bästa år ;) 


Men det vore väldigt kul att jobba med just "styling". En god vän till mig, skrev just igår att hon kunde tänka sig att prova på att jobba med "homestyling", i samband med hus/lägenhetsförsäljningar. Något som jag också tänkt lite på, men som vanligt bromsas jag upp av att jag tänker "Hur ska jag kunna det, jag har ju ingen utbildning i ämnet ifråga". 
Men Minstingen går ju fotolinjen, så den briljanta lösningen måste ju vara att hon är fotografen och jag stylisten, så kör vi eget!!? Eller hur? ;) Tänk att få jobba med sitt absolut största intresse! Fast... tänk om man tröttnar på att fixa och piffa hemma...? 


Äsch, det löser sig kanske ändå, helt plötsligt så har man ju bara slängt ifrån sig en pryl någonstans, så har man ett färdigt stilleben ;) :) 


Maria 




7 kommentarer:

  1. Visst blir man sugen på att testa, du har ju redan ett företag registrerat så du kan ju köra som konsult. Jag tänkte ta kontakt med mäklarfirmor och höra mig för lite hur det fungerar. Kolla runt hos homestayling företag på nätet, ja sen får vi väl se.. Vi kanske skulle köra en gång tillsammans bara på kul. Testa lite. Drömma får men i alla fall. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Heeej!
    Visst vore det en dröm... Jag har flera, men är som du rädd... "Inte kan man", vad händer om.. osv..
    Men tänk om bara struntade i det o följde sitt hjärta o dröm istället?? Då skulle man slippa ångra sen att man inte vågade??
    Dreams can come true..:)
    Ha en fin måndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jaaa, så roligt det låter! Helt perfekt om du och mineringen kan jobba tillsammans. Kör på:) Jag tror inte du tröttnar på att fixa hemma:)
    Ibland frågar jag mig varför jag är så feg, vad kan hända? Att det inte fungerar, nä men då gör det inte det, men man vågade prova i alla fall. Jag skulle gärna ha en nätbutik, med "showroom" i D's mammas blomsterbutik. Men jag vet inte... Det finns ju så många, och inte lär det vara lätt att slå sig in på marknaden. Då är det bra att ha fina bloggkompisar som kan hjälpa till med "reklam":)
    Lycka till!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Fint stilleben det blev!
    Åh, Maria jag skulle vilja ge dig lite realistiska tips, på vad man bör tänka på.
    Jag vet inte vilken stad du bor i men jag skulle först kolla med fastighetsmäklarna i din stad om det överhuvudtaget finns efterfrågan. Det finns mycket att tänka på, vare sig man har utbildning eller inte. Själv jobbar jag som du vet som inredare och har många uppdrag varje månad men ytterst få kunder vill betala för homestyling... tyvärr. Det är tidskrävande och tungt (och kul!) men man vill ju inte jobba gratis... För att det ska vara lönsamt bör man ha ett eget lager med möbler, eftersom inte många möbelföretag vill låna ut sina möbler. Så då kommer vi till lokal... och ett lager med inredning och möbler, många olika möbler och stilar, eftersom alla uppdrag inte ska se likadana ut. Några hantverkare och målare är också bra att ha till hands ;-)
    MEN, som jag brukar tänka; ingenting är ju omöjligt!
    Kram,
    Judita

    SvaraRadera
  6. Härligt med drömmar. Det ska man ha och inte tveka så många ggr som man ofta gör att förverkliga dem!:) Men som Juditha skriver så är det viktigt att vara realist med:) Hoppas du hittar DIN dröm och kan bli lycklig i den:)
    Sköna bilder hos dig och jag känner igen mig i det du skriver om ett plötsligt stilleben som blir så bra!:)

    Kram
    Adela
    www.houseofadela.se

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...