fredag 30 januari 2015

Fredagskänslan på topp, med ny fin bok och allt...

Happy Friday!


Jo men så är det! Just precis en H A P P Y - F R I D A Y! Egentligen behövs det inget mer än en bra dag på jobbet. Glada barn och kolleger. Harmoni och balans i tillvaron! Få sluta tidigt...

Att få åka till mataffären utan stress... Köpa hem lite fredagsgott   och komplettera med lite saker till hemmabaren. Här ska testas något nytt ikväll! Återkommer med recension. 

Att sedan få några eftermiddagstimmar helt ensam i lugn och ro här hemma, tända massor av ljus och bara ha det skönt! Inget att klaga på...

Bläddra i min nya fina "table-book" som jag hämtade ut igår. Inte för att jag egentligen visste vad jag beställde... men jag hittade boken när jag letade inspiration i "New England-anda" och klick, klick... så hade jag köpt den. Hade kanske väntat mig lite mer miljöbilder, det var mer en receptbok... Asch skit samma, den är snygg och passar på uterumsbordet ;)

Fredagskänsla, fredagskänsla... Handlade nya tulpaner som står i köket.

I uterummet står resterna av en blandbukett, fint i en återanvänd likörflaska...

Enkelt men snyggt. Gillar! Gillar också mina nya kuddar i kökssoffan. 

Musik via spotify, bland annat den HÄR supersköna låten, ökar på den härliga fredagskänslan ytterligare några snäpp! Hög volym, tack. Men Mellantjejen sänkte ljudet när hon kom hem och ville berätta något ;) Och Mannen i mitt liv han kom hem samtidigt och såg lite nöjd ut... Han hade köpt någon ny "musikspelare", något trådlöst tekniskt... 


Huset börjar fyllas av bästa familjen och fredagskänslan ska maxas av skaldjur, bubbelbad och bubbel! Rosa bubbel... 
Happy Friday till er alla!



Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig och avslappnad fredag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Happy helg på dej med! Den där boken har jag också varit på jakt efter, älskar ju
    Raffe & Co!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det för spännande "drink" du ska fixa till:). Det är fint med böcker som ligger framme.
      Det låter som du har den perfekta fredagen. Härligt.
      Vi åkte och lämnade sonen på träningen, och sedan via systemet och thaimatstället (har inte ätit thaimat på flera år) på vägen hem, sedan blev det en mysig middag på tu man hand hemma. Tände massor av ljus som vi sedan fick släcka igen, måste ju ut med hunden och sonen hade inte kommit hem ännu:) Det är en så efterlängtad fredag.
      Ha den bästa helgen vännen
      Kram Maria

      Radera
  3. Åh vilken härlig fredag! Äntligen! Och härliga bilder, så mysigt det ser ut!

    SvaraRadera
  4. Men ååå vilken mysig fredag och vad fint du har det. En ny drink låter spännande, hoppas den var god så vi får receptet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Låter heeeeeelt perfekt. Själv jobbade jag 06,00 - 18,00.... sen fick jag vara chaufför åt dottern..... Det var den fredagen!!
    Får ta igen det idag.... efter snöskottningen!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni har det i ert nya fina uterum! Ha en härlig helg! Kram Camillaå

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...