lördag 10 januari 2015

En dansk mur

Snart är vår mur klar!


Mur och mur... murad "väggsnutt" i alla fall! Mannen i mitt liv började i tretttonhelgen med att mura de första skiften, några varv åt gången, så det fick brinna lite emellan. 

Sen har han murat några skift varje kväll under veckan. Och idag kommer det bli klart, inte många stenar kvar som ni ser. Stenarna är ett danskt tegel, samma som vi har bakom vår murspis. 

En lite rolig grej, tycker jag i alla fall, är att bland alla stenar så hittar man en som är märkt ;) Vi har en bakom murspisen, men den satte vi nedtill på muren, och den försvann lite när ett uttag hamnade där ;) Den här har vi satt högre upp. (Ni ser den även på översta bilden, i sin helhet


Någon som är med och övervakar så det hela går rätt till, är lilla vovven.

Medan Mannen i mitt liv murar klart där ute, så sitter jag vid köksbordet och bloggar. Helt rätt arbetsfördelning tycker jag! Ja, jag ska sätta på lite kaffe åt oss och sen ska jag göra mig iordning. Lite senare ska vi åka och fixa lite saker och jag vill köpa lite gröna växter. Annars blir det en lugn lördag. Känns som att en förkylning håller på att göra intrång hos mig. Kan verkligen inte bli sjuk till nästa vecka, det G Å R alltså bara inte... Får kurera mig med någon huskur. Citron, ingefära, honung, varmt vatten...är det inte det man ska dricka? 
Jaha, nähä... nu ska jag tydligen åka och hämta i stallet, eftersom  Minstingen var klar och Mannen i mitt liv (som annars skulle gjort det) precis har blandat klart bruk... ;) 

Vad hittar ni på då, denna lördag? 


Maria 

11 kommentarer:

  1. Så fint det kommer att bli. :-) Här idag vräker regner ner, så det blir en liten tur till Malmö. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt med den väggen, det ger så mycket liv.
    Vi i Jämtland har kallt idag med 10 minusgrader och lite snö har vi så det blir nog en riktig långis med hunden.
    Varmt vatten med ingefära och citron är huskur nummer ett som jag dricker nästan varje dag faktiskt. Jag brukar komplettera med echinagard när jag känner förkylningen kryper på. Hoppas det försvinner för dig och ha en riktigt bra dag / Monica

    SvaraRadera
  3. Blir jättefint det där. Nej förkylningar är inte kul. Jag känner mig ungefär som jag blivit överkörd av en ångvält. Dricker varmt och ligger lågt. Ser bra ut på besökstoppen för dig. Hade tänkt kommentera ert tv-rum men jag tror du kommer hitta den rätta touchen där så småningom. Den rätta för dig, svårt att ge tips till ett proffs som du liksom. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. väldigt vacker mur, blir jättefin där. Hoppas att du slipper förkylningen och att lördagen blir bra

    kram Eva

    SvaraRadera
  5. Snyggt med murat! Vill få till en mur ute på baksidan men det är ett 100 års projekt.

    Här är det en lugn lördag som inleddes med en powerwalk med kompis medans N träna handboll.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Kommer bli en fin detalj.
    Hoppas du inte blir sjuk!
    Vi har varit och promenerat vid havet, så läckert när det blåser storm.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Så där skulle jag också vilja ha någonstans! Frågan är var...? :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  8. Det blir en fin detalj med stenen mitt i muren. Snyggt! Krya på dig och hoppas du klara dig från att bli sjuk.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Oj så fint! Vi funderat starkt på att mura upp en vägg vi med...nu fick jag ny energi till den tanken ! Tack=)
    Kram
    A

    SvaraRadera
  10. Så ursnyggt det blir!
    Nej, gå inte och bli förkyld! Jag är inne på min nionde förkylningsdag, och jag är urless på´t. Helt slut, hostar och snörvlar och har hela köksbänken fylld med olika medikamenter... Husse, den stackars ny-opererade, har också haft en rejäl släng...
    Håller tummarna att du klarar dig.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Vad snyggt det blir. Hoppas att du slipper bli sjuk!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...