fredag 30 september 2011

Fredagsmys!

Jo, visst blev det väl fredagsmys hela dagen!
Arbetsdagen har ägnats åt studiedag med föreläsning och "finlunch".
Mycket givande och stämningen var på topp bland kollegerna.

Vädret har ju verkligen visat sig från sin bästa sida idag. 20 grader och sol! Inte så konstigt att man blev sugen på att sitta kvar på uteserveringen med ett glas kallt vitt... Men det gjorde vi inte. Någon körde bil förstås och även om jag inte hade bil, så hade jag behov av att köra bil, senare.


Kompenserade det med ett glas kall öl, till kvällsmaten istället ;)

Kvällsmaten enligt Mannen i mitt livs önskan blev "ansjovisrulle". En maträtt som kommer från Mannens familj. Från början gillade jag inte det så vidare värst mycket, men jag har lärt mig. Eller rättare sagt, jag har lärt mig att uppskatta ansjovis över huvud taget, och då funkar det ju plötsligt. Resten är ju en ugnspannkaka ;) Det är salt och gott, faktiskt.

Önskar er en fortsatt fin fredagskväll!




5 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Låter som en härlig dag..och även kvällsmyset!!!
    Gör ngt liknande..men ist för anjovis..har jag köttfärs..så det blir en köttfärsrulle ist..ibland (beror på vem som skall äta den)
    !!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket väder vi fick! Hoppas att du har en skön fredagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi... kände mig som värsta fjortisen där ett tag...

    Ansjovisrulle låter inte dumt, värt att provas!

    Trevlig helg!

    /Lena

    SvaraRadera
  4. Tycker också ansjovisrulle låter gott!

    Fredagar är så bra, jag kände verkligen för det nu. Här är det regn och åska när jag skriver det här. Det är ganska mysigt, med tända ljus och ett glas vin.

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara fredagsmysbilder. Ansjovisrulle lät gott får prova det någongång. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...