lördag 24 september 2011

Att glädjas åt en vanlig lördag!

Ja minsann, det är vad jag gör idag!
En vanlig lördag hos Wikers innebär frukost med morgontidning tillsammans. Först jag och Mannen i mitt liv, med en glad vovve liggandes någonstans i vår närhet som hoppas på en bit leverpastej eller något ;) Sedan fylls det på med ungar vartefter de vaknar och kommer upp.

Jag skrotar runt i nattlinnet hela förmiddagen, tills det är dags att köra stalltjejerna ut på landet. Då åker någon "känna mig lite fin en lördag-klädsel" på ;) Sen bär det iväg!



Tvillingtjejerna följde med som sällskap idag. Vägen bort till ridskolan är så vacker. Jag som egentligen inte alls är speciellt road av att köra bil, jag njuter av den sträckan! Hästhagar, ängar, gårdar... Ja en å annan bonde med traktor som stoppar upp trafiken också förstås, mindre charmigt ;)


När de hästtokiga är avsläppta brukar jag ofta åka vidare till ett köpcentrum för att storhandla. Något jag inte gjort på flera veckor på grund av att tiden inte räckt till. Men idag var det ju en vanlig lördag, så idag blev det så! Uppskattar att få handla i en riktigt stor mataffär, där det finns plats att mötas med kundvagnar mellan hyllorna ;)  

Nya blommor inhandlades också i blomsteraffärn. Snyggt och fräscht!



Sen bar det iväg hemåt med siktet inställt på kaffe och "färskt bröd bakat i butik". Det finns så mycket gott bröd att välja på. Jag är en riktig smörgåsnisse, jag ;) Älskar goda mackor. Varma som kalla...

Tiden går fort när man har roligt... På eftermiddagen ska det hämtas i stallet igen. Så är rutinerna en helt vanlig lördag.


Samma vackra väg igen alltså!

När vi kom dit, Tvilling2 och jag, så var de inte riktigt klara med borstningen av hästarna så vi tittade runt lite i stallen under tiden vi väntade.


Hästtjej, är jag inte, men uppskattar att få se de vackra djuren, det gör jag! Klappa dem går också bra, när de står på "tryggt avstånd" ;) Annars måste jag säga att jag har stor respekt för dem. De är ju så stooora. Stora tänder har de också! Tänk om de skulle få för sig att ta ett bett av lilla mig! ;) Men de där hästtokiga tjejerna jag har, hävdar bestämt att de inte är farliga ;)


Farliga eller inte... vackra är de i alla fall!

Ja, ungefär så ser en vanlig lördag ut hos Wikers. Ganska så inrutat med skjuts och hämtning, men ändå så ganska avkopplande, faktiskt! Och en dos lantluft får jag ju på köpet ;)

Nu ska jag och Mannen i mitt liv sätta oss i bastun med en varsin kall öl. Det hör inte till vanligheterna en lördag, snarare så hör det till en vanlig fredag hos Wiker. Men eftersom saker och ting inte är som vanligt just nu, så har vi naturligtvis inte kommit igång med vår fredagsbastu heller ;)


Ha en fortsatt trevlig lördag! Vare sig det är en vanlig lördag eller en ovanlig lördag, för er!




2 kommentarer:

  1. vilken härlig beskrivning av en vanlig lördag. Hoppas du får en bra och vanlig söndag med. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...