måndag 3 oktober 2011

Vit panel och gråa fönster

I fredags kom våra fönster till huset. I sista stund vid beställningen, ändrade vi oss från vita till gråa. Inget som vi ångrar, kan jag säga... De var så snygga! På insidan är de vita.


Vi har beställt en pardörr med sidoljus och överljus. Dörren och överljuset har inte kommit än, bara sidoljusen, som har klart glas.


Det kommer bli ovant att ha klar sikt in och ut, i hallen. I vårt nuvarande hus har vi sånt där skrovligt fönster (typ badrumsfönster) på dörren, och faktiskt inget hallfönster. Så det kommer inte kunna gå att "gömma" sig för försäljare, inte ;).

I helgen har mina svärföräldrar varit hos oss. Svärfar och Mannen i mitt liv har spikat en del panel och fixat lite annat. Panelen är grundad i vitt från början och ska målas klart med vitt i vår. Jag och svärmor har fixat markservicen och varit en sväng till IKEA. De har ju ca 11 mil, till närmsta IKEA, så hon handlade drivor med ljus till både sig och mina svägerskor som oxå bor där borta i Dalarna ;)



Igår bar jag och tvilling1 in ett par pallar med isolering, som kommit i fredags. Så snart är det väl dags att isolera... Ett litet "skitgöra"... hrm... ;) men, men... göras, ska det ju.


Nu tar vi ju snart semester från husbygget. Vi får se vad snickarna hunnit med när vi kommer hem igen! ;) 


8 kommentarer:

  1. Så snyggt med gråa fönster till det vita. Det börjar se ut som et hus nu. Vila ordentligt nu så ni kan flytta in till jul.?? Kram!

    SvaraRadera
  2. Till jul????;) Då lär jag nog inte få vila ;) Vi planerar att flytta in i februari ;) :)

    SvaraRadera
  3. Vad spännande att se ert hus utvecklas! Fina fönster och en mysig fredag ni hade:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är spännande att följa detta husbygge! Kanonfina fönster. Ska bli kul att se fortsättningen.
    Kram Jenncia

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Maria!!
    Vilket underbart hus ni kommer att få..och såå snygga fönster!!! Förstår att ni är nöjda att ni bytte!!
    Jag som sitter här..tycker att det gått fort med husbygget..och skall bli så kul att få fortsätta ta del av det!!
    Ja så härligt att åka iväg...!!!
    Njuta och bara ha det gott!!
    Ha en underbar dag vännen...och Tack för dina alltid lika gulliga kommentarer hos mej!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. VILKA SNYGGA FÖNSTER!!!
    Grått var ju supersnyggt! Våra fönster är också från Elitfönster, och vi är väldigt nöjda med dem.


    Isolering.. minns när jag och maken isolerade alla innertak.. japp, vi gjorde det själva! Kliar som ATTAN!! ;)

    Ha det gott!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Ljuvlig gråfärg på fönstren..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Jättesnygga fönster! Vilken RAL kod valde ni?
    Med vänlig hälsning
    Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...