måndag 19 september 2011

Om att inte kunna "göra ingenting"...


Tänk, vad konstigt...
Jag har verkligen haft mer än fullt upp i några veckors tid nu. Imorse var det en "förhandsvisning" på vårt hus så vi slet verkligen precis hela helgen med att fixa iordning. Nu är vårt hem välstädat och snyggt.

Just nu vet jag inte vad jag ska göra... Slutade sent på jobbet idag och fick dessutom lite övertid på det... Hade nog tänkt att jag skulle lägga mig i soffan och bara softa ikväll. Imorgon blir det en lång dag på jobbet. Sjuka kolleger, vilket gör att jag ska ta öppningen.

Men vad händer när jag kommer hem till mitt välstädade hem,som jag bara ska njuta av... jo... jag blir rastlös! Har varit så van nu att ha fullt upp, så jag vet helt plötsligt inte vad jag ska göra... Jo då, det finns fortfarande massor att göra och fritidsintressen har jag ju, men ändå... inget sånt där som liksom ligger över mig.

Vet ni vad jag gör? Jag tar en termos med kaffe och knatar ner till Mannen i mitt liv, som är på "husbygget"! Det gör jag!


3 kommentarer:

  1. Det lät ju som en bra ide, tycker jag! Hoppas du fick softa lite i soffan sen! Ses vid 7-tiden imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt Maria!
    Det gjorde du rätt i!
    Man behöver inte alltid göra ngt..men jag vet hur det är! Är en rastlös person. Men ibland..behöver man just det...att inte göra någonting!!!
    Ha en fortsatt underbar kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...