tisdag 27 september 2011

Höstens moodboard - tema hos FABRIKEN

Jag sneglade lite på sajten FABRIKEN ett tag, innan jag bestämde mig för att skicka ett mail om medlemsskap. När jag efter några veckor fick svar, hade de ändrat medlemsreglerna. Man måste delta i tre teman innan man tas upp som medlem. När man gjort tre temainlägg, så mailar man länkarna till dem. Därefter blir man medlem. Om jag nu fattat det hela rätt? ;)Anledningen till att de ändrat reglerna var att de ville ha aktiva medlemmar, vilket jag kan förstå.

Nåväl, temat denna månad var i alla fall "Höstens mood-board".
Så ska jag kunna bli medlem, så är det väl bara att hänga på ;)

Mitt bidrag:




Jag funderade ett tag på vilket tema jag skulle använda på mitt bidrag. Skulle jag göra en moodboard med tyger, trådar, knappar, band och annat som ligger mig varmt om hjärtat i mitt skapande, eller skulle jag göra en moodboard på enbart snygga kläder?

Men det som ligger i fokus hos mig just denna hösten är ju ändå vårt husbygge, så det fick bli en moodboard med inspirationhusbygget.
Jag klickade mig in i mina inspirationsmappar i datorn och skrev ut en del bilder. Så enkelt det är! Har ju lääänge tänkt att jag skulle göra mig en fysisk pärm med inspirationsbilder från mina tidningar... Men man vill ju inte gärna klippa sönder dem, då är det så enkelt och fiffigt att kunna skriva ut bilderna i skrivaren hemma. Vilken storlek, man vill ;)

Det syns att jag gillar New Englandstilen, misstänker jag? ;)

Lite av tygintresset fick lysa igenom i min moodboard, då jag valde att nåla upp bilderna på ett randigt tyg. Ytterligare lite "New Englandkänsla" ;)

Det här var så kul och enkelt, att jag vill göra en för varje rum i nya huset!;)



7 kommentarer:

  1. Så fint! Moodboards är kul, jag samlar bilder till en pärm men har inte hittat någon snygg en, ännu!
    Jo, visst anar man New England-stilen... :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul! Ser fint ut! Ser att du har samma fototapet med i din mood board som vi planerar till sonens rum .
    Lycka till & kram!

    SvaraRadera
  3. Misstänker att du menar tavlan, på Brooklyn bridge? ;) Det blir säkert häftigt som fototapet!

    SvaraRadera
  4. Snygg moodbords! gillar ditt randiga tyg bakom!!!

    Tack för din fina kommentar hos mig. Du är fin!

    kram CC

    SvaraRadera
  5. Härliga moodboards! Det är jag också väldigt sugen på att göra, även en inspirationspärm som du skriver om. Men det har av någon anledning inte blivit av....men nu blev jag inspirerad till moodboards! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Härligt och riktigt inspirerande moodboard!!

    Hoppas du får en fin dag!

    KRam Mia

    SvaraRadera
  7. Jättefint och vad spännande att följa ert husbygge. Vi håller själva på att bygga fritidshus på Öland och nu är det på gång. Moodboard är super för inspirationen och att få ihop helheten. hls Victoria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...