lördag 10 september 2011

Velourklänning!

Både Odd Molly och Chill Norway m.fl har olika velourklänningar i sin höstkollektion. Jag gjorde oxå en variant av velourklänning till mig, i torsdags, när jag hade "sy-eftermiddag"!


Jag valde huva kantad med en virkad spets på min. Eftersom jag är lite svag för korsstygn, så fick det bli ett broderi nedtill. I skärningen under byst, samt runt ärmar sitter samma virkade spets som runt huvan. Där tog den slut, så jag fick ta en restbit av en betydligt bredare spets nedtill. Men det blev riktigt snyggt med den, faktiskt.

Invigde klänningen igårkväll, då jag var på middag hos en kollega. Hela arbetslaget var där. Trevligt och god mat.

Klänningen är jag helnöjd med. Varm och gosig, såhär på hösten...  Den blir perfekt att packa ner i New York-väskan!



8 kommentarer:

  1. Så snygg klänning och superfin bild på dig!
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Jag igen,
    kan man inte få se flera bilder på klänningen, broderiet och luvan tex?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är ju sååå himla duktig!!
    Där sparade du många sköna slantar! :) Din är superfin!

    Fler bilder tack!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vad du är duktig Maria. Passar dig perfekt och helt klart New York...

    SvaraRadera
  5. Jag var säker på att det var en märkes klänning. Men förstår ju samtidigt att du lika gärna kan ha sytt klänningen själ. Jätte fin och mysig. Kram /Lotta

    SvaraRadera
  6. Till den här klänningen har jag kommit tillbaka flera gånger sen jag såg den häromdagen, så himla fin! Och broderiet likaså, måste nog köpa det...............
    Jag blir lite nyfiken på varifrån tyget kommer, är ju länge sen du gjorde inlägget så min fråga kanske inte "kommer fram"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, din fråga kom fram! Inte alltid det gör det har jag märkt ;)
      Tack för de fina orden! Tyget är från Stoff och stil.
      Kram!

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...