torsdag 29 september 2011

Tassel Tunic!

Torsdag för mig, betyder sluta tidigt på jobbet! Det i sin tur innebär för det mesta att det finns tid att göra något jag tycker är roligt. Som att sy, till exempel!


Det är en sån skön känsla att få sätta sig ner, nåla, klippa och så till sist syyyyy!!! ;)
Kaffekoppen vid sidan om, radion på och prova lite emellanåt. Det är verkligen avkopplande och kreativt och så förstås underbart kul!

Idag blev det en tunika i ett lite transparent tunt tyg. Jag hade en idé om att sätta tofsar i urringningen. Eller "tassels" heter det väl förstås?! ;). Tycker själv att det blev helt okej, faktiskt.

För ovanlighetens skull, blev det inget broderi på denna. Tyget är så tunt att jag är rädd att det skulle spricka runt broderiet... :(
Det fick bli  skira spetsar påsydda på framstycke och ärm, istället.


Kanske ett plagg att packa ner i New York-väskan? ;)



3 kommentarer:

  1. Underbar, den var väl mer än bara ok! Jättefin, tofsarna var pricken över i! Kram

    SvaraRadera
  2. Superfin!!
    Älskar tofsarna, de passar väldigt bra!
    Är det en broderimaskin du har också?

    Sköt om dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Såå fin!! Blir lite avis..på dej som kan sy och fixa till så snygga saker!! Du är så duktig!! Klart den skall med i väskan...hihi
    Ha en fortsatt underbar kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...