lördag 3 september 2011

Fullt upp!

De sista veckorna plus de närmsta framöver är det verkligen fullt upp hemma hos Wikers!
husbygget har det varit fokus på att få på ett tak. Hemma har jag sysslat med att fixa inför fotografering. Plocka bort en del grejer, skrubba väggar i badrum och tvättstuga m.m. Flera sopsäckar har fyllts, kan jag säga!

Mitt i allt finns såklart det där vardagliga som de flesta av oss måste sysselsätta oss med. Jag tänker då på tvätt, disk, matlagning, handla, skjutsa till aktiviteter, fixa med papper, räkningar m.m. Det så kallade vardagslivet! Jag har inte ens haft utrymme för att göra en ordentlig köplista och åka de dryga 15 km, till "Lilla Storstan" för att storhandla! Utan har fått handla på lilla matbutiken på byn. Förrän igår...

När Mannen i mitt liv började knacka ut klinkergolvet i köket,(Vi ska lägga in ett parkettolv lika det som finns i vardagsrummet. Klinkergolvet är inte så snyggt längre...) så tyckte jag inte att jag kunde göra så mycket vettigt hemma, så då passade jag på att åka till IKEA, för att fixa lite "styling-piff". Minstingen och Tvilling1 hängde på. Vi tog oss faktiskt tid för ett litet mellanmål i bistron. Sen åkte vi till mataffärn.

Det kändes nästan som lyx att få gå runt i den stora lokalen bland alla andra fredagshandlande människor i kjol och mina nya höststövletter...;)

Hemma igen, så kändes det inte lika lyxigt. Kyl och frys står ute i hallen, spisen i mitt arbetsrum. Köket liknar mest en krigszon. Mitt upp i detta står min älskade man i ett moln av damm.






Nu på morgonen har vi varit till återvinningsstationen med all klinker. Och strax är det dax att skjutsa tjejerna till stallet. Fullt upp, alltså!


Det är absolut inte meningen att ni ska tycka synd om mig. För det är det inte. Jag har valt detta själv och det finns  massor av glädje i detta projekt.  Jag vill bara tala om för er andra som tycker att ni har fullt upp och inte får tiden att räcka till att ni är i gott sällskap ;)


 Ha en underbar lördag, oavsett om ni har fullt upp eller inte!


4 kommentarer:

  1. Ja du..det finns alltid att göra...mer eller mindre!
    Men tänk så bra alt blir när det blir färdigt. Sen när nya huset står klart...och ni flyttat in..så kan ni förhoppningsvis bara njuta och ha det gott!!!
    Ha en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jag förstår vad du menar, fullt upp har man ju ändå utan klinkersgolv. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ojoj, på bilderna såg det nästan ut som ett nybygge! Får vi se efter-bilder också? Det kommer säkert bli jättefint och jag förstår att du har fullt upp! Men om ett år har du bara ETT hus att fokusera på- och bara roligt piff! (Det andra får du lämna till Mannen).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig detsamma!!
    Gud vad duktiga ni är! Det är så roligt att få hänga med på hur det går framåt med bygget. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...