onsdag 28 september 2011

Nedräkning!

Idag är det bara en vecka kvar!!!!

Bild: worldgallery.co.uk

En vecka kvar tills vi åker till New York! För mig och Mannen i mitt liv, blir det ju för andra gången. Men för de två yngsta tjejerna som ska med, blir det första gången.

Jag kan riktigt höra ljuden i mitt inre, ljuden från utryckningsfordon, människosorl och en massa annat. Känna dofterna från restauranger m.m. Kort sagt jag kan riktigt känna känslan av att befinna mig i denna fantastiska stad!

Det var från början Mannen i mitt liv som hade en stark längtan till New York, men även jag blev totalt såld på staden, förra hösten då vi var där. Att vi skulle återvända dit så snart igen, var inget vi trodde just då. Valet stod mellan solsemester eller NY-vistelse, när vi började planera resa i våras. 

Vi enades ganska enkelt, alla fyra, om att det fick bli NY.
Sagt och gjort, resan bokades i våras och nu ett halvår senare så är det bara en vecka kvar till "take-off".

Efter denna intensiva sommar och höst, så känns det riktigt skönt att få koppla av en vecka. Ladda batterierna och komma hem med ny energi och fortsätta på vårt husbygge ;) Behöver jag säga att vi längtar???

Men nu ska jag bara dra några varv med dammsugaren och sedan lägga mig i soffan och läsa senaste numret av "Residence". Tillsammans med den fick jag också en katalog från Slettvoll, som jag tjuvkikade i, innan maten....wow... vilka bilder! Snacka om inspiration!
Lägga mig i soffan, ja... det tillhör inte min starka sida, men idag är jag trött efter att vara tillbaka på jobbet, efter ett par sjukdagar hemma.

Vill bara passa på att säga också att jag har problem med att kommentera hos er, som inte använder er av så kallat "pop-up"-fönster i kommentarformuläret. Vet inte varför, men tills nu har jag kunnat kommentera med "namn- webbadress", (kommentera som "googlekonto" fungerar inte alls) men  från idag verkar det inte fungera. Så om ni läser detta och undrar var jag tagit vägen... jag når er inte ;(

Önskar er alla en skön onsdagkväll! Ni vet att det är lilla lörda´n, va?! ;)



3 kommentarer:

  1. Även om jag inte längtar till NY så fattar jag din iver och känsla.
    Ha en skön soffkväll.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Efter att ha hört tjejerna igår. Förstår jag att du längtar tillbaka!! Dom var lyriska...och allt dom hade shoppat..hihi. Härligt med soffmys!! Kan vara gott en höstkväll som denna!! Här blåser som tusan..så det är såå skönt att vara inne!! Ha en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Förstår din längtan! Här är det jag som vill till NY. Maken är inte övertygad. Än!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...