tisdag 27 september 2011

Värsta vindskyddet... ;)

Ja, det ser faktiskt ut så!;) Vårt husbygge, tänker jag på...

I lördags, såg huset ut såhär:


Ett skikt av all isolering, som ska på, är på plats nästan hela vägen runtom och även vindduken. Självklart, så ska vindduken bort, där fönstren ska in ;)


Inuti ser man att det är isolerat till viss del, och hålet mellan våningarna, är där trappen ska vara. Det är i en del av "finrummet". Vägg i vägg ligger två sovrum på rad. De äldsta döttrarnas ;)



Nu syns det bättre hur baksidan av huset kommer att se ut. "Hålet" är det som på sikt ska bli ett uterum, det ska gjutas en separat platta där, så det går ut som ett burspråk, kan man väl säga...
Det fattas lite isolering, där. Det ska naturligtvis bli en "vanlig yttervägg" även där!


Praktisk arbetsklädsel, jag har, va? ;) Till mitt försvar så säger jag att jag precis kom från stallet, där jag hämtat döttrarna. Kanske syns på minstingens klädsel? ;) Jag skulle bara svänga förbi en snabbis, men fick göra några handtag. :)

Det liknar mer och mer ett hus i alla fall!





4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Såå kul att via bloggen följa husbygget..bl a.
    Ser ut att bli ett fantastiskt hus!!!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att få följa med ert bygge !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Härligt!!
    Tur att du inte hade high heels, ialla fall! ;)

    Roligt att se när det går framåt! Här har jag dragit igång nästa projekt med penseln...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Haha.. nä, de klackarna som jag har där är bara ca 7-8 cm ;) :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...