tisdag 6 september 2011

I Love NY

Igår var det precis en månad kvar tills vi åker till New York.
Jag skrev ju om New York för några veckor sedan och visade lite inspirerande bilder. Några ville se mer... Det bjuder jag så gärna på!


Ett av de lägre husen vi såg ;)


Varuleveranser


"Vår" tunnelbanestation

Apple-butikens entré
Höga byggnader överallt...
Svenskt i NY x 2 ;)
"Times square"

Och inne i Apple-butiken. Nästan uteslutande manliga besökare ;)



New York är en fantastisk stad på många vis. Jag älskar ju storstadspulsen, men NY känns samtidigt avslappnat på något vis. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan, riktigt...
Byggnaderna är minst sagt imponerande höga, och det finns gamla hus med fin arkitektur också. Massor att titta på. Mysiga restauranger och en himla massa affärer. Tunnelbanesystemet är användarvänligt;  bra skyltat så man vet åt vilket håll man ska och prisvärt.

Alla dessa skyltar på fasader!

Ridande poliser i NY
Utsikt från Empire state building
Lummigt vid vattnet, men ändå "i stan"
Välbekanta "frihetsgudinnan"
Berömda "Wall street"

Gott med ett glas kallt vitt på mysig trottoarservering



En fantastisk oas "mitt i smeten" är förstås Central Park! Perfekt för en picknick och vilostund för benen.

Vackra Central park
(Bilderna går att klicka på, så blir de större)
Behöver jag säga att jag längtar???


4 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar! Men nu är det inte långt kvar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såå underbart att ha detta att se framemot..!!!
    Kan förstå att även min dotter med sambo längtar dit!
    För dom är det ju "bara" 2 veckor kvar tills dom åker. Avis..vem..? Jag..inte alls!!!
    Min yngsta skall köra dom till Landvetter...och mamma får iaf följa med dit...hihi
    Ha en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart med en resa till New York, vill också dit!

    SvaraRadera
  4. New York..!! Gud vad underbart det låter med lite semester!
    Kan tro att du längtar... :)

    Mvh Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...