söndag 4 september 2011

Fortsättningen...

Vägen fram till detta resultatet var knappast problemfri... :(



Igår var det ju dax att lägga in det nya parkettgolvet, som Mannen i mitt liv beställt hem. Ett ask-golv från välkänd icke billig leverantör. Redan när han plockade upp plankorna, så tyckte jag att färgen var alldeles för gul. Vi har ask redan i vardagsrummet, men under dessa 11 år så har den ju mörknat och liknar mer ek. Men, eftersom vi har ask där, så tyckte Mannen att det skulle vara ask. och eftersom det var han som beställde hem det, så då blev det så. Som sagt, gult var det, tycker jag. Inte alls speciellt snyggt, faktiskt! Men, men... jag ska ju inte leva med det så länge, tänkte jag... ;)

Mannen satte igång med att lägga en rad och påbörjade nästa rad. Och vad händer då? Jo, det börjar naturligtvis krångla rejält för honom. Det gick bara inte att klicka i det, som det skulle. Han plockade bort och gjorde om både en och två gånger allt medan grodorna hoppade ur mun på honom. Till slut så tog han bort allt och sa att vi skulle köpa nytt golv. Det slutade med att vi hamnade på det billiga byggvaruhuset och köpte ett parkettgolv som kostade en tredjedel av det första ;) Som tur var så var jag med nu, och kunde bestämma att vi skulle ta ett i ek, istället!

Sent igår kväll blev det äntligen klart. Inte helt problemfritt kanske, men det fungerade åtminstone. Och det blev så snyggt med ek. Nästan precis lika som golvet i vardagsrummet. När vi ändå var igång, så slängde vi upp lite panel på väggen också ;) Något som vi pratat om i flera år, men nu var det "tvunget" för tapeten var så ful på ett ställe. Så nu är det löst. Fattas bara en liten överkantslist.


Idag har vi, hela familjen, ägnat precis hela dagen åt att fixa iordning inför fotograferingen imorgon. Ett digert jobb, med tanke på hur det såg ut innan... Så nu njuter jag faktiskt av ett liiitet glas rött (varken i fredagskväll eller igårkväll fanns tid för ett litet glas) i ett välstädat fräscht hem.

Go´kväll på er allihop!





3 kommentarer:

  1. Så snyggt Maria! Tänk att det kan bli sån skillnad på bara några dagar. Ibland undrar man varför man drar sig så för att sätta igång... (och då tänker jag inte på er!)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättefint. Fast jag tycker synd om er som fick sånt besvär med golvet och grodor. Dom grodorna är inte att leka med. Kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Gjorde du rätt i..som njöt av ett glas rött!
    Blev jättebra!!! Men tänk att det alltid måste vara ngt! Hur som helst..skönt när det är klart!
    Önskar dej en mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...