söndag 11 september 2011

Takpannor på plats!

Denna helgen har också varit en helg fylld av arbete.
Uppgiften var att få upp teglet på taket.


Till vår hjälp hade vi en hiss. I med 6-7 buntar á 4 pannor och så upp med hissen.


Mannen i mitt liv stod uppe på ställningen och plockade ur pannorna. Och fördelade buntarna över taket.


Jag och Tvillingtjejerna stod nere på marken och lastade i och körde upp och ner hissen. 


Arbetssamt och tungt, men samtidigt riktigt kul! Roligt att hjälpas åt tillsammans, en hel dag sådär. En del glada skratt blir det. Speciellt när Mannen provåkte hissen.... ;) Humor är viktigt, det underlättar!
Pauser är också viktigt. Här fikar tjejerna i det som ska bli den enes rum.

Idag lade Mannen i mitt liv ut alla pannorna på plats. Ensam, eftersom jag aldrig skulle klara av att vara där uppe på taket, utan att dö av skräck ;)

Så nu är taket så gott som klart!





4 kommentarer:

  1. Tillsammans är man stark eller hur? Fina bilder på din familj och huset.

    SvaraRadera
  2. Gokväll!
    Så härligt att dom är på plats!
    Visst är det kul att hjälpas åt..och alla strävar ju mot samma mål...att det skall bli klart!
    Håller med dej..hade aldrig..klarat att stå på taket...har sådan höjdskräck..också...phu..!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    Ps..vilket underbart väder ni haft...här har det regnat...:(

    SvaraRadera
  3. Här går det undan!!
    Så ni har redan spikat råsponten!???
    Jag älskar när det händer grejer, när man bygger!

    Hahaha... jag hade velat se din man åka i den hissen..!! ;D

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Visst är man starka tillsammans!
    Jo, den synen med Mannen i hissen, var väl värt ett gott skratt ;)
    Vi har inte spikat råspont, utan använt oss av en annan metod. Något slags duk som står mot vind och väta. Har inte riktigt koll på vad det heter, men Mannen i mitt liv är byggnadsingenjör, så han vet nog mer exakt... ;)
    Tack för era kommentarer!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...