fredag 23 september 2011

Energipåfyllning!

Igår kväll var en kväll med massor av påfyllning av energi. På flera sätt.

Efter fyra arbetsdagar, varav tre med övertid och den fjärde maxad med kvällsmöte istället, så var jag aningen trött när jag kom hem igår eftermiddag... Eftersom det skulle vara visning av vårt hus på kvällen, så var det ju bara att dra igång med att städa. Lyckligtvis, så var det ju egentligen inte så rörigt och smutsigt, eftersom vi "tjuvstartade" med en förhandsvisning för ett par familjer i måndags morse. Så allt var ju liksom tipp-topp, då... Men ändå, med mycket mörka möbler, så syns damm på en gång och med en familj på fyra barn, två vuxna och en stor hund i huset, så syns det ju att vi lever ;)

När vi sen var färdiga, lämnade vi huset hela familjen (t o m vovven och hamstern fick vara med och sitta i bilen), i god tid innan mäklaren och eventuella spekulanter skulle dyka upp. Vi begav oss till "Lilla Storstan" för att fylla på energi på den välbekanta matkedjan, som serverar hamburgare på svenska ;). Det var så gott, vill jag lova! Vi var alla hungriga efter eftermiddagens fix med städning, tvätt m.m... Samtidigt som vi stillade vår hunger, så hade vi också så mysigt, när vi satt där hela familjen. Det är ju inte allt för ofta som vi äter ute sådär tillsammans, längre ;) Jag fylls av en sån skön känsla när jag får ha min familj runt mig!

Mätta och belåtna, hann vi med en snabb sväng på stora köpcentret, som hade invigning av nytillbyggnad för några veckor sedan. Jag som älskar att strosa runt i affärer, har helt enkelt inte haft tid att stilla den hungern ;) Nu fick jag en liten dos i alla fall. Och en liten tunika i underbara höstfärger inhandlades också. Nöjd! ;)







Vid stängningsdags, så var det dags att bege sig hemöver. I bilen ringde vår mäklare, som ville berätta att visningen hade gått jättebra. Fler familjer än vad som brukar dyka upp på en visning en vardagskväll. Det låter ju positivt! Besökarna var också väldigt positiva till vårt hus och intresserade berättade hon. Någon familj skulle komma på nästa visning också. Det kändes så skönt att få höra det, för det är ju en viss nervositet man bär på ;)

Så det blev en härligt skön torsdagkväll, och nu väntar en fantastisk fredag!!! Eller hur!?



4 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en urmysig dag tillsammans med familjen:)Ofta blir det enkla det bästa.
    Snygg tunika!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kväll med familjen!! Förstår att du njöt!! Jag förstår din känsla..jag njuter också när döttrarna och jag träffas..även när deras resp är med..bara såå mysigt!!!
    Härligt..att visningarna går bra!! Håller tummarna för att det skall gå "jättebra"!!
    Så ljuvlig tunika...tittade på ngt liknande idag..men svart...
    Önskar dej en fortsatt underbar kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Visst är det en skön känsla att få umgås med hela sin familj, särskilt när barnen börjat bli så smått vuxna. Snygg tunika och som vanligt bra skrivet. Kram min vän.

    SvaraRadera
  4. Usch de där visningsstädningarna tycker jag är så vansinnigt tråkiga :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...