onsdag 7 september 2011

Jobbklädsel

I mitt arbeteförskola med de yngsta barnen (1-3år), behövs praktiska kläder som tål att sittas på golvet med och som är lätta att tvätta ;)
Jag använder oftast jeans tillsammans med klänning eller tunika. Idag blev det en klänning som jag sydde för ett par år sedan.


När jag ändå är inne på jobb, så måste jag berätta om vår utflykt idag.

Vi går på skogsutflykt en gång i veckan, på min avdelning. Då har barnen med sig matsäck. Ja, vi personal också ;)
Idag regnade det när vi skulle gå, men det trotsade vi och knatade iväg till "vår" skog som ligger i närheten. Barnen var så glada och uppåt fastän det regnade rätt rejält emellanåt. Vi stannade och tittade på sniglar och vatten i diken. Det är så härligt att få upptäcka tillsammans med små barn! Framme i skogen, satte vi oss tillssammans under ett par granar och mumsade matsäck. Regnet smattrade lite på våra "huvor". Och mackorna blev aningen blöta... Jag kan lova att kaffet sällan är godare än då, trots att regnet droppade ner i muggen. Inga ledsna miner bland varken barn eller personal, utan skratt och prat. Det är så häftigt att se hur positiva de är, de små barnen.

När  vi kom tillbaka fick vi oss ett gott skratt bland personalen. Våra arbetsytterkläder, tål inte regn märkte vi i skogen... Rätt var det var kände vi hur det liksom rann in i armhålan... Vi skojade lite i skogen om att vi säkert skulle ut som om vi svettats, s k "LP-skivor"... ;)  Mycket riktigt, när vi plockade av oss våra genomblöta ytterkläder, så hade vi just LP-skivor. Men av regn då, förstås! Oh, vad vi skrattade! Andra kolleger som varit kvar inne på förskolan, med andra barngrupper tittade lite undrande på oss. ;)

Tänk att en utflykt i ösregn, kan ge så otroligt mycket!



3 kommentarer:

  1. Kul att er utflykt blev lyckad! Själv lyckades jag ju skrämma slag på "våra" barn... Mer om det en annan gång! Missade dina LP-skivor med såg dina snygga boots imorse och tänkte: de måste vara Marias!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Missade oxå Lp skivorna och jag tror jag missade hela dig idag.En lite skymt i förrådet kanske? Kul att din dag blev lyckad.

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig dag i skogen!
    Ja tänk så underbara barn är!! Inget är besvärligt..varken massa kläder el regn..Underbart!!
    Ha en fortsatt mysig kväll i höstrusket!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...