tisdag 19 maj 2015

Tur man är lite händig ;)

Ibland lönar det sig att vara lite "pysslig" ;)


Jag nämnde ju så där i förbifarten att jag nog antagligen förlagt ett av favoritsmyckena på något hotellrum... 

Det var mitt halsband, från "Lilla Lisa" som jag köpte sommaren 2013, på turistbyrån på gamla hemorten i Dalarna. Jag har använt det flitigt och det har liksom legat mig lite varmt om hjärtat. Men nu är det borta, om det inte råkar dyka upp någonstans här hemma, vilket jag har svårt att tro...

Jag tänkte faktiskt köpa mig ett nytt, men vill helst göra det just på gamla hemorten. I Dalarna, eftersom det är en dalahäst, och det köper man i Dalarna... ;) Men jag vet inte riktigt när jag kommer dit nästa gång, och vänta är inte min grej ;) Så jag tog helt enkelt och kikade runt lite efter just dalahästar i plexi och hittade både hästen, och de andra plexidelarna HÄR
Tagen med "Mamma" ingick i deras sortiment och den med "Dalkulla" har jag specialbeställt med egen text. Metallhjärtat med budskapen "Love" "Faith" och "Hope" kommer från samma ställe. Resten hade jag hemma redan. De nya delarna som jag beställde gick på ca 70 kr och totalt hamnade kostnaden runt hundralappen, kanske? ;) Att jämföras med ca 400 Kr, som det borttappade kostade... Så ibland lönar det sig att vara händig! 
Jag är riktigt nöjd med min egen design och kommer nog använda detta lika flitigt som det andra. Jag kan ju tillägga att jag var väldigt noga med att plocka ner det i väskan, när vi var på hotellet i Göteborg ;) 


Jag kan tänka mig att eventuellt köpa ett nytt i alla fall, 
när jag kommer till Dalarna. Men då blir det nog ett svart istället. 



Maria



10 kommentarer:

  1. Jamen himmel...det finns ju ingen ände på hur kreativ och duktig du är!
    Halsband o klänningar på löpande band.... här sitter jag fortfarande efter flera år utan att ha börjat sy igen.....
    hmmm....måååååste ändra på det!
    den där klänningen kommer bli som en dröm och åååå vilken mysig göteborgsresa ni gjorde.
    Jag tycker ni är duktiga på att sticka i väg o göra saker du å din man... jag skulle också vilja börja göra lite fler utflykter.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättefint ditt halsband... du är grymt duktig och klänningen du börjat på kommer garanterat att sitta som en smäck och den visar du väl sen ;-) såklart!
    Kul med student, även om det var många år sen jag tog studenten så minns jag dagen som igår! Vilken rolig dag det var!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Men gud vad du kan hitta på bra! : )

    SvaraRadera
  4. Duktiga du! Så fint halsband du gjort, önskar jag vore lite mer pysslig. Jag är så glad över min kudde jag vann hos dig.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Halsbandet är ju superfint! Du är så duktig och kreativ! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Jättefint halsband! Vad duktig du är :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Visst är det trist när något smycke försvinner!
    Jag tappade för något år sedan en ring..typ KumKum ring. Vi frågade i butiker där jag varit osv... Men kan du tänka dej, att förra veckan när jag städade i lådan med mina scarves ..då låg den där..i botten på lådan! Förmodligen har den åkt av fingret.
    Så jag håller tummarna för att du hittar halsbandet!
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Men vad duktig du är! Själv har jag passion för målning, sy skulle jag aldrig klara av ;)Verkligen tråkigt när smycken försvinner! Hade ett Ole Lynggaard armband som försvann som jag fortfarande grämer mig över! Ha en finfin dag! Kramar Petra

    SvaraRadera
  9. Ja himmel så händig du är!!! Verkligen fint:)
    O så känner man ju sig extra nöjd när det blir lite billigare än originalet med ju;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Läckert och helt unikt! Coolt!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...