onsdag 27 maj 2015

Jorå, nog blir klänningen klar ;)

Några timmar i ateljén Måndag och Tisdag kväll...


Snart så är den klar! Klänningen som jag ska bära på Mellantjejens student. 

Det är egentligen bara fållen som saknas nertill, så nog hinner den bli klar allt! Om jag får lov att säga det själv, så är jag nöjd med mitt arbete. 

Speciellt stolt är jag över den dolda dragkedjan, som faktiskt inte syns där i sömmen! Det var länge sedan jag sydde en sådan dragkedja, men det gick riktigt bra. 


Så nu är det bara längden som ska justeras, sedan är allt klart! Har en liten fundering på om jag ska lägga till någon kant nertill. Någon liten bollfrans eller en spets, men har inte bestämt mig ännu. Får se om jag hittar något tufft passande, annars får den vara som den är. Nya rosa skorna kommer passa toppen till i alla fall! 

Tills vidare får ni hålla tillgodo med att min vän  "Dolly" visar upp klänningen för er. 


Maria





18 kommentarer:

  1. Men vad du är duktig, jätte fin klänning och ett jätte fint tyg =) Ha de gött Monica

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk! Så himla snygg klänningen blev! Jag är så imponerad.
    Ha en fin onsdag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ojojoj så fin! Du kommer att bli snyggast på studenten! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Såå fin!! :-) Du kommer att bli så snygg på studenten. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Men guuu vad duktig du är! Och klänningen är ju jättefin!!
    Jag tycker den skall vara som den är :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. Vad fin den blev! Tycker om färgerna och mönstret är helt i min smak :) Själv hade jag tänkt sy byxor till skolavslutningen nu på lördag ...men men, jag har inte ens börjat än, får se vad det blir :)

    SvaraRadera
  7. This is a perfect summer outfit. Love the colour and the pattern!!!
    Happy days and fun
    Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Men wooow,,,vad duktig du är.. SÅ snygg den blir!! Kram Jannice

    SvaraRadera
  9. Gud vilken snygg klänning. Jag tror du bestämt har överträffat dig själv den här gången. Wooow! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Woooaaaah... så läcker! Du kommer vara kanon snygg i den klänningen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Men vad duktig du är inget lätt mönster det där !!!
    Så fin kommer passa dig perfekt
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  12. Jag dööör så fin, jag blir så impad så jag knappt finner ord. Både tyget, modellen allt är bara så snyggt och nu fattas bara bilden....på dig.....i din vackra kreation. Sa jag att jag var impad:):) Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Men Maria!!
    Va duktig du är! Du kommer ju se ut som en dröm i den där!
    Jag mååååste börja jag med....haha hur många år har jag sagt det nu?
    Jag fattar inte hur du hinner allt?!
    Du har alltid huset i tiptop, du hinner med trädgård, barn, att sy, dessutom hinner du göra en massa skoj med din man...
    Iiiiiiimpad....;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Åhh så fin! Så duktig du är! Tycker att det är fullt upp ändå till en student och du syr dessutom din egna klänning, imponerande. Kramis Suss

    SvaraRadera
  15. Vacker den blir!! :) Det gjorde du bra!

    SvaraRadera
  16. Så fin, du borde jobba med att designa kläder :) kram Diana

    SvaraRadera
  17. Men herregud. Du är ju så händig så man blir mörkrädd! Du kommer se fab ut i den där! Och skorna till! Det blir pricken över (under) i:et!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...