måndag 18 maj 2015

Nu är det klippt!

Japp, där drog jag igång klänningsprojektet!


Nu här under kvällen så har jag klippt till alla delarna till nästa klänning som ska sys.

Undan med allt från köksbordet och sedan nåla och klippa ;) Bra med stort köksbord! Annars brukar jag klippa på golvet också ;) 

Jag köpte ett sidentyg sist jag var i Stockholm och det ska bli en kort figursydd, lite utställd klänning med smala axelband. Jag har sytt modellen en gång tidigare för åtta år sedan tror jag. Då var det till svägerskans bröllop. Den här klänningen är tänkt att använda på Mellantjejens student, den 5:e juni. Om den blir klar och bra, vill säga ;)


Från början hade jag nog tänkt att jag skulle ha min nyaste Odd Molly-klänning (som ni kan se HÄR) på mig, men så tänkte jag att nej... jag ska ha något festligare. Den där Odd Mollyn är lite "för vardaglig" för en student... ;) 

Så kom jag på att jag hade
 sett det där sidentyget och så... ja, nu är det klippt ;) 



Maria

10 kommentarer:

  1. Spännande med ny klänning, tyget ser jättefint ut. Oj till den 5:e juni redan, du är snabb du. Den kommer bli jättesnygg, men om något skulle gå fel så är Odd Mollyklänningen också jättefin.
    Först när jag läste rubriken trodde jag du klippt dig kort:) Jag klippte mig förra veckan, och frissan sa att jag minst blev ett kilo lättare när allt hår föll av:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad fint tyg! Och vad kul att sy sina egna kläder :)
    Skall bli spännande att se slutresultatet!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Ååå vad kuL!!! De där kommer bli jättejättefint. Vilken snygg mönster. Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh, och Paisley-mönster... eller?! Duktig du är :) Det var lääänge sen jag sydde kläder, och då sydde jag massor istället! Kanske kommer... Såg du mitt inlägg om dopklänningen - resulatet? Blev jättenöjd.
    Vi har precis klickat färdigt och bokat hotell och ska överraska bonus-dottern, A när hon tar examen på Högskolan i Östersund. Ska bli kul att se hennes min, hon vet inte att vi kommer upp :) Hon vill ha fest när hon kommer hem dagen efter.. För hon måste flytta ur sin lägenhet samma dag som hon tar examen.. :( Socionom är hon nu, och fick fast tjänst omgående !!!
    Önskar Dig lycka till med klänningen nu, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Den där klänningen kommer bli så himla fin. Gud vad duktig du är, önskar att jag kunde sy så där som du. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Åh gud vilket snyggt tyg!! vill också ha:) kommer bli jätteläcker, älskar färgerna ! Här laddar vi också för student och idag fixade vi studentens klänning och la upp balklänning och köpte skor men mammans klädsel är ff ett frågetecken ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Duktig du är, tyget är jättesnyggt.. Vi har ju också en student i år men någon sydd klänning blir det nte, men något festligt hoppas jag men man vet aldrig riktigt med mig. Ååå va mysigt ni hade det här i Götet, älskar dina bilder härifrån så kul att se dem.
    Lycka till med klännigsprojektet och jag är övertygad om att den kommer bli superbra.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Det tyget är bara sååå fint, både mönstret och färgerna, kommer bli en vrålsnygg klänning på fina dig. Ska bli så spännande att få se den färdig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Jätte fint tyg, ser fram emot resultatet :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Men vilket snyggt tyg! Du hittar alltid så fina tyger, lite OM likt. Spännande att se det färdiga resultatet.
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...