fredag 1 maj 2015

När man hittar små roliga saker när man ska handla mat... ;)

Hallå där!

Hoppas ni har det bra denna första dag i maj månad!? Kanske den mysigaste månaden, allt ligger liksom framför. Trädgården grönskar och man börjar längta efter semestern... 

Här är allt bara bra! Jag och en av döttrarna har varit in till ett lugnt Uppsala (många som sover idag, efter hårt firande igår??) och handlat lite helg-mat. Jag har handlat en hel del på hemortens nyöppnade Willy´s sista tiden, och de har inte så mycket av de där roliga sakerna...

Men nu besökte vi City Gross för att handla något vi inte fick tag i på hemmaplan och då "råkade" jag springa på lite andra roliga saker. En kak-stämpel från Duka. Vad jag nu ska med den till, jag som inte bakar så mycket??? Men jag gillar att äga mysiga roliga saker ifall jag får något infall ;)  Och fina  servetter med Stockholmskarta. Dessutom hittade jag emaljmuggar som jag absolut inte kunde motstå! De vet jag absolut vad jag ska använda till. 

De ska invigas ikväll till en god drink (Fick nämligen en drink serverad ur just sådan mugg på Gondolen för ett ar år sedan) gjord på mörk rom. Tycker muggarna känns lite "marina" och då tänker jag på hav... och då tänker jag på pirater... och då tänker jag på rom... Då passar muggarna ypperligt till en drink gjord på mörk rom. Ni fattar va!? ;) 

Brukar ni också "råka" hitta små roliga saker när ni ska handla mat?


Maria

11 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjort! Visst händer det att det slinker ner en och annan rolig sak när man handlar:)
    Tack för den fina kommentaren hos mig:) Du är ju för söt!
    Ha en mysig Valborg. Här reglas det för fullt, men just nu har vi paus och grillar lite hamburgare.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fynd du gjort! Matbutikerna blir mer och mer duktiga på inredning nu tycker jag. Stor skillnad mot förr. Ja, jag kan tänka mig att det var lite lugnare i Uppsala idag än igår.

    Tack själv för dina fina kommentarer hos mig!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jo ibland hittar man lite annat än det man "bara" ska ha. Brukar handla på ica maxi och de har ju lite annat också....
    Fin stämpel. Och super fin klänning du sytt!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Jag "råkar" ofta hitta annat än just det som står på "atthandla" listan ;-) Gillade muggarna, de skulle platsa i båtens Picnick-väska. Hoppas du har haft en bra Fredag. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Oh ja, jag hittar ofta små roliga saker. Fina muggar kommer bli fint att dricka rom i. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vilka fina saker ;)
    Och otroligt söt KAK stämpel :)
    Önskar dig en mysig lördag
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Haha ja jag råkar ofta hitta bra att ha saker 😀. Duka har fina grejer. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Jag hittar en hel del "bra- ha-saker"! Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Vad fina saker du hittat! Gillar allihopa! Jag har också en kakstämpel, har bara använt den en gång, oops men tycker ändå den är kul!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Ha ha, jag är likadan, gillar också att äga roliga saker, lite knäppt kanske men man vet ju
    inte när det kan kommer till användning ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. skulle med vilja ha en kakstämpel:) härligt med middag i stan. kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...