måndag 4 maj 2015

DIY till sommarens drinkar

Tänkte bara visa er...


Jag gissar att de flesta av er har sett de där "Mason jars" med hål i locken för sugrör? 


Jag har i alla fall sett dem!
Måste säga att jag gillar dem skarpt! Själv fick jag en idé om att göra egna när jag hade köpt oliver bland annat, från märket Garant. (Funkar så klart med vilken burk med lock, som helst!)

Jag tycker ju att både själva burken och även locket är riktigt snygga! Så de kändes rätt självklara att testa idén med. 

Jag samlade på mig ett gäng burkar och bad Mannen i mitt liv borra hål i locken. 


Klart! Riktigt nöjd blev jag! Perfekt till sommarens drinkar eller bara saft. Inga getingar som kan hamna i munnen! Typ G R A T I S! 

 
Så varsågoda, ett DIY-tips till er som också gillar de där burkarna, men av någon anledning inte vill lägga pengar på en sådan sak ;) 

Ibland är det lite kul att hitta egna lösningar, vara lite kreativ, spara någon krona till att lägga på annat, eller vad tycker ni? ;)


Maria

13 kommentarer:

  1. Fiffigt värre!! O slump, det där såg verkligen läskande ut:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga drinkburkar du gjort. Jodå, jag har allt sett dem, men inte köpt några. Perfekt med tätslutande lock.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Coolt! Ska absolut göra några i morgon redan. Kraaam pia

    SvaraRadera
  4. Jag älskar såna drickglas. Perfekt med en drink på altan=)

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Min arbetskamrat dricker "coco" choklad till frukost varje dag så jag tog hans tomflaskor efter några dagar, inget lock tyvärr... men med ett sugrör i så har man nästan likadana som finns att köpa

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Coolt! Snygga lock också! Det där med getingarna är ju inte kul!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Det var riktigt snygga burkar!
    Måste nog köpa såna jag med :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  8. Snart mot flygfän i sommar ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nope några getingar vill man inte ha i sin drink om man inte dricker en geting förstås, jag vet den var riktigt dålig..... Smart idé och jag gillar såklart de svartvita locken och det som är i, verkar läskande gott. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Åhh, så fina! Nu måste jag börja samla burkar. ;) Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Var hittar man de snyggingarna då? : ) På våra lock står det typ BOB, Findus etc haha...

    SvaraRadera
  12. Smart! Har funderat på att köpa de burkarna men nu behöver jag ju inte det :) Tack för tipset. Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Dom är ju så snygga, var finns dom ?
    Ser riktigt gott och fräscht ut :)
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...