måndag 11 maj 2015

Det går fort nu...

Tiden? Var tar den vägen?


Tiden går så fort nu! Snart har mitten av maj gått. På jobbet finns en hel del som ska avslutas och även nytt som ska förberedas. Undrar lite smått hur det ska hinnas med innan semestrar...? Fast det gör det ju! ;)


I år har vi studentfirande i vår familj. Det är Mellantjejens tur att ta steget ut i vuxenvärlden på riktigt ;) Lite att fixa och ordna med det, med andra ord. 



Nästa vecka då ska jag lägga i en högre växel på hemmaplan, med studentförberedelser. Nu i helgen var vi ju borta, samt att igår gick större delen av hemmatiden till att fixa hemma inför en husvärdering vi hade i förmiddags. Tror det gick bra faktiskt. Nej, vi ska inte sälja, bara lägga om lån och lite sånt. 


Det är inte bara tiden som går fort, det går fort i trädgården också nu! Dessa bilder är tagna i onsdags, alltså för en knapp vecka sedan! Nu har det hänt ännu mer!


Kolla här... Visst måste det väl vara den "gamla" rosen, som jag grävt upp som letat sig fram ur jorden och trängt sig på?? Bladen är ju så olika och den är mycket högre? Ska bli spännande att se när det blommar. 
Tulpanerna har slagit ut helt nu, måste ta nya bilder!


Löjtnantshjärtat är också nästan utslaget, men jag undrar om pionerna behöver mer plats??? Jag och trädgård, kan ingenting! Någon som är bra på trädgård är den HÄR tjejen. Kolla in hennes blogg, om ni inte gjort det! Fantastisk trädgård! 


Hon berättade bland annat att Kungsängsliljan kan sprida sig själv, vilket jag hoppas på att mina gör!!! De är ju S Å söta!



Nej, hög tid att gå till sängs! Tiden går ju så fort... Det är en dag imorgon också ;) 


Maria



6 kommentarer:

  1. Underbart när det sprakar till i trädgården. Har du kollat in Almbacken och Katarinas Trädgård. De två har också mkt gröna fingrar. De ligger i min blogglista på bloggar jag följer.Ska genast nosa igenom sabelhagens olivlund :)

    SvaraRadera
  2. förresten, lyllos att du kan ha rosor och tulpaner....här kan man knappt ha något alls som inte rådisarna tar. Ska väl vara pioner då...tur att det finns några blommor som är vackra som pioner, som inte rådis gillar :)

    SvaraRadera
  3. Det känns som en lyx att ha en trädgård med växter att följa under de olika årstiderna. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Söt du är, så fina ord. Så glad jag blir:) Du kan nog vänta lite och se hur det blir med pionen och löjtnantshjärtat. Det är snygga tillsammans, om pionen hinner slå ut innan hjärtat blommat över, men det tror jag. Annars kan löjtnantshjärtat vara rätt tufft mot sina grannar. Mitt tog nästan livet av en ros innan jag fick flyttat på rosen. Jättefint i dina rabatter, och precis som du skriver är det en annan ros som kommer där.
    Så mysigt att åka hit till Göteborg. Vi är bortresta då, hjälper mina föräldrar att flytta till landet. Annars hade det varit så roligt att se 'på riktigt':)
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Tycker det ser fint ut och du har koll! : )

    SvaraRadera
  6. Din trädgård är ljuvlig och de där tulpanerna är underbara, går de lite åt svart? Skulle själv vilja ha det i trädgården, snyggt matchat till svarta huset. Vilken dag ni hade på Fjäderholmarna, ser så mysigt ut, så japp det får bli en tur dit nästa gång jag är i Stockholm. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...