fredag 22 maj 2015

Fredag och "finhandling" ;)

Äntligen fredag...

Efter en fullspäckad vecka så blev det då helg... Det är fredag! (Som om ni inte visste det?! ;)


Jag lämnade ett nystädat kök imorse och möttes av ett nästan lika nystädat kök när jag kom hem. Några brödsmulor och lite "ostfnas" på bänken, samt några glas i diskhon, ja det får man tydligen räkna med ;) 

Jag slutade rätt tidigt idag och har hunnit uträtta några ärenden. Och handlat. 


Jag gillar att handla på fredagar... Knappt så man törs säga det... jag blev näst intill idiotförklarad på mitt jobb idag, när jag berättade det. Men jag gör faktiskt det. Gillar att handla på fredagar. 

Men jag menar inte storhandla, det är inte roligt på fredagar. Nej, man storhandlar typ en tisdag och så "finhandlar" man på fredagar. Det där helg-goda och snittblommor, ni vet... Bara gå där i matbutiken och plocka några utvalda varor, känna att man tagit helg,  och vara klar på en tiondels tid av de som storhandlar. För det finns de som gör det en fredag, faktiskt.

Det var precis det jag gjorde. Finhandlade och var klar på nolltid. Handlade bara lite grönt, lite snacks och snittblommor. Pioner. Rosa. Till köket. Det blev ett besök på "Gröna Skylten" också. Måste ju fylla upp öl-kylen... ;)

Det slank ner ett par tidningar också ;) Helgkänslan har infunnit sig och nu sitter jag och Mannen i mitt liv i uterummet och sippar lite rosé. Hamburgarna ligger och "drar till sig" innan de mycket snart hamnar på grillen. I köket har jag dessutom kokat ihop lite rabarbersirap, till något gott... 

Och så klart kommer det bli ett bad senare ikväll, det är ju fredag vill jag lova!


Maria


5 kommentarer:

  1. ja dessa ljuvliga, underbara fredagar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Äääälskar fredagar!!! :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Finhandla låter mysigt, kanske något jag ska börja med. Det brukar dock bli Systemet på fredagar:).
    Ingen bra dag alls på jobbet, så det är extra skönt med fredag.
    Snart är det dags för sonen att spela match, i regn och blåst. Burr
    Ha det gott söta du
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ja det förstår jag :-) O håller med dig, det är ju verkligen skillnad på att handla o finhandla:))
    Hoppas du gillar repotaget i drömhem;-)
    Ha en fin kväll vännen!
    pssst, man kan få en skylt gratis hos Skyltmax om man skriver om dem, kika in får du se;-)
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  5. Älskar fredagar och stundande helgen :)
    Det är mysigt att få tiden att sätta sig och läsa en tidning man gillar få inspiration
    Stor kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...