tisdag 5 maj 2015

Ibland måste man få unna sig att vara lite onyttig ;)

Go kväll!


Här sitter jag i en av fåtöljerna i vardagsrummet och har precis nyligen mumsat i mig en god äggmacka! På tok för sent och helt fel sorts bröd, jo jag vet ;) Men ibland måste man få unna sig lite onyttigheter. Även om det bara är en vanlig vardag. Bara det inte blir F Ö R mycket av det goda. 
Jag var helt klart värd den ikväll, tycker jag. Gick från jobbet 17:30, hem och lastade bilen full med skräp till återvinningscentralen, satte mig sedan för att äta, Minstingen deklarerar att hon vill till IKEA, så efter middagen blir det en supersnabb vända för att göra oss av med skräpet, annars kan vi inte åka bil! ;) Vår åvc ligger nära, så det tar en kvart så är vi hemma igen. 
Ytterligare ca en kvart senare så kliver vi in på IKEA. Köper det vi ska ha och sedan åker vi över till CG som ligger mittemot för att köpa några fler emaljmuggar. Ångrade ju att jag bara köpte två. Lite annat smått och gott följde också med och sedan på vägen hem så slank vi även in på ICA Maxi för att leta efter en speciell rotsakspytt. Vad gör man inte för sina barn... ;) 
Ja, så var klockan plötsligt kvart i nio, när vi kom hem. Och den där äggmackan satt riktigt fint, eftersom blodsockret börjat sjunka ;) Men nu är ordningen snart återställd. 

Vad roligt att det var så många som gillade "drinkburkarna" eller vad man nu ska kalla dem ;) Märket är som sagt Garant, och jag köper  grillade oliver (hur goda som helst) i mina hos Willys. Finns bland annat en grönsaksblandning också. Mina burkar är den högre varianten, drygt en dm, det finns burkar som innehåller annat gott, som är lite lägre också. Jag är knappast sponsrad med dessa oliver, av Willys, eller Garant. Men det var flera som ville veta var märket kom från, så varsågoda.

Nu ska jag dyka ner i en ny inredningstidning som inhandlades under kvällsturen!



Maria



6 kommentarer:

  1. Mysigt att handla med sin dotter. Här har jag också varit onyttig som bara den. I bland så måste man bara unna sig lite.. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  2. Vad mycket du hunnit med likväl! Och vilken god macka! Jag hade Apt, och sedan hem och iväg till Bibliotektet för att lämna en bok. Så det har varit soffläge en stund här:) Helt slut efter mötet.
    Ha en mysig stund med din tidning
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jisses vad du hann med mycket! Förstår att det var gott med macka sen.

    Och tack snälla igen, för dina fina kommentarer!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Klart man måste vara lite onyttig mellan varven, speciellt när man har varit så flitig som du har varit ;)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  5. Hej igen:). Har ju glömt svara dig:) Kungsängsliljan är en flerårig lökväxt som kan sprida sig. Och det är nog jätterams jag har i trädgården, har ändrat namnet nu. Den blir ca 60 cm hög.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. God förmiddag!
    Klart att man måste få unna sig saker ibland!
    ja du, precis som du skriver, vad gör man inte för sina barn! Sedan spelar det ingen roll om dom är 5 år eller 30 år...som förälder finns man ju alltid där (förhoppningsvis)
    Önskar dej en fortsatt härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...