fredag 8 maj 2015

Ölkylen på plats i uterummet!

Fredag... tokgillar fredagar!


Sitter i uterummet lyssnar på skön musik, sippar på fredagsdrinken som Mannen i mitt liv precis serverat mig. Kan man vara annat än nöjd med livet för stunden??!! 

Nöjd är jag också med uterummet, en plats i huset som jag verkligen uppskattar. Satt här imorse och åt min frukost också ;) Något mer som vi är nöjda med, eller kanske allra mest Mannen i mitt liv, är den nya ölkylen eller "backbar" som det också kallas, som kommit på plats. 

Tanken är att den ska byggas in med vita skivor, så det blir som ett skåp och ovanpå ska det vara en bänkskiva i sten eller rostfritt. Vi har inte riktigt bestämt vilket ännu. 

Inte riktigt fylld ännu, men ett lager med läskande drycker ;)
En lite annorlunda men rolig och praktisk detalj. Man kan ju ha annat i den också, vi förvarade överblivna pintxos i den förra helgen, t ex. Men som sagt, det är nog Mannen i mitt liv som är allra mest förtjust i den... ;)  Om någon vill läsa mer om den, så hittar ni den HÄR


Nä hörni, ha en riktigt fin fredagskväll!


Maria

10 kommentarer:

  1. Jag tycker det är en snygg detalj med öl/vinkylar. Skulle gärna ha en själv. Här har vi soffmys jag och D, med ont i var sin hand:) Jag stack mig på en hagtornstagg, genom trädgårdshandsken rakt in i tunna skinnet mellan två fingrar, AJ, och sambon skadade sig när han byggde på altanen förut. Så det kan gå.
    Ha en riktigt mysig helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gillar vår vin/ölkyl som vi byggde in i köket då vi byggde. Känns lite bra att ha lite av varje att bara plocka fram.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. vad coolt! Fniss! Ja den smälter bra in där i ert fina uterum. Lyxigt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hm, tror att ni får uppdatera med lite bättre bärs i den där kylen ;=) varför inte lite Brooklyn lager, Anchor steam eller favoriten Gambrinus. Ginger Joe är riktigt gott! Åh, kalla drycker är härligt, hemma hos mig förvarar vi alla "syndiga" drycker i garaget med bra svalka. Jag dricker ingen läsk alls, men tyvärr tycker jag om en kall öl alldeles för mycket ;=) kram!

    SvaraRadera
  5. Så läckert!! Ser galet gott ut också ;)

    Tack vännen för fina hälsningen. Blev glad! Ha en härlig helg ni med. Jag åker på tjejroadtrip :-)

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Så härligt med uterummet! Kommer bli supersnyggt att bygga in så som du beskriver!

    Önskar dig en fin helg Maria! Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Stort grattis till vinst av fina brickan Orkidé hos oss på Finaste mattan. Vi meddelar Lisa Ling med en gång så fort vi fått din adress! En riktigt fin lördag till dig!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt rum, och vad mysigt att ha Öl kylen till hands ;) in med lite bubbel också så har ni allt ;) hihi
    Ta hand om dig och ha en mysig lördag
    Kram

    SvaraRadera
  9. Helt klart en snygg "pryl" som min make tokgillar. Stilren och snygg, så tack för tipset! Njut av lördagen fina Maria!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...