lördag 30 maj 2015

Innesysslor...

Efter solsken kommer regn...


Jo, men det var faktiskt sol imorse! Eller sol och moln i alla fall. Men nu regnar det, och det var ju det vädret vi hade att vänta denna lördag... Passar mig i och för sig rätt bra. Trädgårdsfixet får ändå vänta. Lite fröer som ska ner, bara. 
Har lite att syssla med inne istället.

Vimpel-projektet till på fredag till exempel... Hade planer på dessa vimplar för tre år sedan, då tvillingdöttrarna tog studenten men det hanns inte med. Får se om de blir klara till på fredag, annars tar ju Minstingen studenten om två år... ;) 


Så det är en dag med innesysslor idag! Paus med en kopp kaffe och en liten godisbit och nu "sista rycket" innan middagstid. Lördag kväll stundar ;)


Vad roar ni er med denna lördag? Har ni också regn? 


Maria



8 kommentarer:

  1. Mysigt att pyssla! Min mamma skrev just att det regnade i Stockholm....passar bra att göra innefix då :-)
    Här är det 25 grader och sol....vi åker på en runda och ska handla lite blommor och Connecticuts country side. Nästa vecka blir det Sverige, längtar!!!

    KRAM xo

    SvaraRadera
  2. Vi har planterat idag eftersom det inte regnar, men i morgon blir det regn sa Pohlman så då blir det inneaktiviteter och besök på mammas grav och kaffe hos svärmor =) ha en bra lördag / Monica

    SvaraRadera
  3. Japp, det var rätt perfekt med regn här idag också. Vi har haft våra föräldrar över på lunch. Det hade ju visserligen varit skönt att kunna sitta ute, men det funkade rätt ok.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Nu äntligen håller det upp, ösregn hela dagen. Har varit ute mycket och kollat på sonen som spelat fotboll. Ska snart värma mig med en kopp te.
    Härligt att så frön, hoppas på bättre väder i morgon.
    Ha en skön lördagskväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Här har vi roat oss med att i regnet vara på byggmarknaden för att köpa trall och virke för att kunna utöka våran uteplats efter den regndansen så har vi stannat inne, lagat mat och bara tagit det lugn, försök hitta program till min nya (dock väl begagnade symaskin) broderienheten funkar inte med min nya dator (suck) Hoppas er kväll blir bra.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Skratt* Ja, hoppas vimplarna hinner bli klara, annars har du ju god framförhållning till minstingens student. Underbara tyger för ändamålet... Själv slängde jag ihop ett kuddfodral i doppresent i sista minuten, och då menar jag sista minuten. Dottern skulle följa med pojkvännen på dop, och ville då ha med en "egen" present...
    Nu avslöjar jag mina nya vindar, som du redan listat ut... ;)
    Önskar Dig en fin mors-dag söndag, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Igår var det ett riktigt innepysslarväder, jag gjorde inte många knop, hade varken orken eller energin. Idag packar jag och Mr C in oss i bilen och drar på ett litet äventyr, mysigt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Mysigt med pyssel :)
    Själv hade jag hemma dag då jag inte ens fick i foten i skon igår…
    hoppas det ska funka idag då vi ska iväg och shoppa lite ;)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...