söndag 3 maj 2015

Långhelg!

Helgen lider mot sitt slut...


Ja, snart är helgen förbi. En långhelg med kortdag i torsdags och fredag som extra ledig dag. Ändå känns det som att helgen gått så fort. Känns inte som jag har fått något gjort...


Fast det har hänt massor... I torsdags hade vi ju en trevlig valborgsmässoafton med den utflyttade dottern och hennes sambo. Hela  fredagen kändes som att den gick åt att handla och förbereda inför lördagens stundande "evenemang". Fast vi hann faktiskt med ett bad också, jag och Mannen i mitt liv ;) Plus att vi planerade en miniresa...




Så, igår lördag var det dags för "evenemanget". Nämligen att anordna lunch för nitton personer. En överraskning för svärfar, hans 70:årspresent. Huset fyllt av släkten. Jag hade fixat med pintxos i olika varianter, som svägerskorna dök upp och hjälpte till att slutföra, och så hade vi "safe-at" med korv och bröd utifall att pintxosen inte gick hem... Det hade jag i och för sig inte behövt oroa mig över, men korven gick hem den med ;) 


När gästerna lämnat oss, så hann vi klämma in ett bad, jag och Mannen i mitt liv innan firandet fortsatte med middag i Uppsala, med samma gäng på nitton personer. Dal-folket bodde på hotell inne i stan, så vi mötte upp där och tog en fördrink innan middag på  denna mysiga restaurang. Drink och drink... själv avnjöt jag ett glas champagne. Efter god och trevlig middag avslutade vi kvällen på samma sätt som vi inledde. Ett glas på hotellet. Champagne igen, för min del. Hade tänkt ta en drink, men det var otroligt lång väntetid på drinkarna, eftersom personalen tydligen var underbemannad. Strunt samma, champagne är ju inte helt fel ;)


Idag har jag verkligen inte fått något gjort, fast jag haft nästan hela dagen att förfoga över fritt... Fast det är klart, jag har letat igenom alla väskor, lådor m.m förgäves, efter ett favoritsmycke som jag nog måste ha glömt när vi bott på hotell någon av de sista gångerna?? Jag har plockat fram en tio- elva år gammal hemsydd klänning och testat om den passade, för jag har planer på att använda samma mönster till en klänning till den stundande studenten. Klänningen passade, vilket var kul, eftersom jag hade "vuxit ur" den en gång under de gångna åren. Men -7 kg hade gjort sitt till... ;) =) Så nu är det bara att sy en i samma modell och storlek. Men annat tyg då förstås.



Vi har också hjälpt en av döttrarna att tömma en tillfällig bostad, som hon haft en månad men knappt bott i... Men det är verkligen en annan historia, som vi hoppar över ;) Varit en vända till återvinningsstationen. Ja, så har jag ju klickat in min deklaration också. 
Det är konstigt det där, man har gjort en hel del, men det känns inte som att man fått något gjort... Jag menar, gjort något som gett något resultat... Jo, Mannen i mitt liv har ju faktiskt gjutit fast våra snygga grindstolpar som vi gjutit i betong för ett par år sedan.... Och jag har lagat en blus som legat med en liten reva i två år... Så jo, något resultat kan vi ju se ;) Och vi har ju framför allt haft T R E V L I G T! 


Hur har ni haft det, denna långhelg? Har ni "fått något gjort", eller har ni gjort något trevligt, kanske? 


Maria

8 kommentarer:

  1. Låter som en toppenhelg. Det är inte alltid man behöver göra så mycket, fast det tycker jag det låter som om du har. Spännande med en ny klänning, och -7kg det var inte dåligt.
    Så tråkigt med smycket, hoppas du hittar det.
    Här har det byggts och byggts heeela helgen, är helt slut. Och det hettar i ansiktet, ser lite ut som en kräfta:)
    Ha en fin start på veckan vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ååhh, Domtrappkällaren! Hör och häpna, men jag har aldrig varit där. Jag flyttade ju från Uppsala som rätt ung och sen har det liksom inte blivit av då vi varit ute i Uppsala senare. Det är ju inte direkt så att man prioriterade de prisnivåerna som 20-åring. I alla fall inte jag. Då var det ju mera Kina-krogs-prisnivåer, haha.

    Den där miljön gör sig verkligen bra i svartvitt.

    Jodå, jag har faktiskt både hunnit få en massa gjort, haft trevligt OCH kopplat av. Vilket konststycke va'?!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Härligt att träffa släkt och vänner för firande. Det var ett rejält gäng... Sååå snygg klänningen blev i inlägget tidigare. favoriten var nog med jeansjackan. Det var snyggt! Ha ha ha, kakstämpeln var ju läcker och bra att ha...
    Min helg har varit toppen. Må-bra-kontot är rejält påfyllt och dopklänningen är färdigbroderad... :) :)
    Önskar Dig en skön avslutning på helgen, vännen!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Såg kommentaren hos mig. Jag missade din länk, trots att den var med stooora bokstäver, haha. Blindstyre. Den krogen har jag inte heller varit på.

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Få något gjort är det sämre med.., men trevligt har jag haft det :) kram Diana

    SvaraRadera
  6. Så många trevligheter och så mycket ni fått gjort, underbart när släckten träffas och har det mysigt tillsammans. Måste bara fråga, var det på City Gross du hittade emaljmuggarna? Har nämligen letat som en tok efter sådana och inte hittat någonstans. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Både nytta och nöje hann ni med!
    Ungefär som vi. Middag hemma på valborg, lite shopping av båtgrejor, rensa ogräs, kalas, folkrace m.m.
    Nästa vecka är det kortvecka igen!

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Tycker du gjort massor.. vad roligt att du kunde ha klänningen igen, visst känns sånt skönt 7 kg.. jisses du måste se ut som ett streck nu. Ha det bra och snart maria är det dags för en fika eller hur? Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...