fredag 29 maj 2015

Happy happy Friday!

Snart så är även denna fredag till ända...


Vad annat kan man säga än att det varit en "Happy Friday"!? Börjar med sol, sovmorgon, frukost i uterummet... 

En fredag är ändå alltid en fredag när det gäller jobbet. Spelar egentligen ingen roll vilken arbetstid man har, den finns ändå inom en, den där fredagskänslan... Själv hade jag stängningen denna fredag (varannan fredag stängning, varannan öppning) och även om jag t o m fick jobba över ett antal minuter efter 17:30, så förstör det inte min fredagskänsla. 

Man småpratar lite med barnen om vad de ska hitta på under helgen, när de är lediga... om de ska ha "fredagsmys" o s v. Tacos och chips är fortfarande "hett" när det gäller fredagsmys, har jag förstått ;)  
Själv fredagsmyser jag ju helst ute i badet, med bästa Mannen i mitt liv! 
Bästa Mannen i mitt liv spädde verkligen på fredagskänslan när jag kom hem och han hade fixat klart middagen och dessutom fixat ihop varsin Aperol Spritz...  Den tog vi ute på porchen. I kvällssolen. Kan det bli bättre? Och efter middagen blev det bad och småprat. Reflektioner om livet i allmänhet. Precis som det ska vara när det är fredag! I alla fall hos oss. Dessutom hade Mannen i mitt liv köpt ett par riktigt fina grejer, som jag suktat efter länge... Men det visar jag en annan dag ;)


Happy Friday till er alla! 


Maria

5 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Det var en riktigt härlig fredag som bjöd på fint väder. N hade kalas här hemma och det var lyckat sen blev det en lugn eftermiddag och kväll.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Men hallå där!
    Det var värstans vad han skämmer bort dig mannen din..;)
    Mysigt att komma hem o allt bara är klart sådär.
    Vi skulle också ha badat i går men här här regnade det i omgångar o så fick jag det där roliga man har en gång i månaden så det kändes inte så lockande...:(
    Stenskivor...ja det har ju vi haft i 2,5 år nu...Inte ångrat en sekund och vi har inte slagit sönder en endaste fot...;)
    Fördelen är väl att de håller sig snygga år efter år....annars kan jag nog tycka det är minst lika snyggt med andra typer av skivor.
    Ert kök är ju heeelt loovley.
    Om ni en vacker dag bestämmer er för att byta...ta då in offerter från flera ställen. Vi tog från 3 och totalpriset fiffade med över
    10 000kr. rätt stor skillnad för samma sten.
    Ha en fortsatt mysig helg!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vi har så trist väder så jag blir helt matt. Regnet bara öser ner, och så ska man stå och titta på när sonen spelar match. En match i morse och snart dags för nästa, hoppas jag hinner få torrt han spelarställ i mellan..
    Låter som du haft en strålande fredag. Här är de nya loungemöblerna på plats, men inte kan vi inviga dem till middagen idag.
    Nu blir jag nyfiken på vad mannen din köpt, du visar väl:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Heeeej vännen!
    Härligt att komma hem till middag och drink :))
    O soooool! här blåser det som tusan och vi vaknade till ösregn.. Men nu börjar det ändå spricka upp:))
    Ha en härlig lördag!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...