tisdag 8 april 2014

Tack för rara kommentarer och lite sovrumspiff ;)

Först och främst: 
TACK för alla fina kommentarer till förra inlägget!

Ni gör mig så glad! =) 
Här kommer lite bilder från söndagens sovrums-makeover. Det blev en stor förändring med små medel. Mest saker som jag redan hade i gömmorna ;) 

Fast gardinerna är nyinköpta. De är lite glansiga i tyget och ger ännu mer av hotellkänsla till rummet. 


Ljusstakarna i fönstret har flyttats från whiskyhörnan. Lyktan i orientalisk stil stod tidigare på öppna spisen. 

På öppna spisen står där istället en charmig korg, som också är nyinköpt. Ett två-pack med en mindre "kompis" till.  Et par lampor har bytt plats, det blev bättre både här på spisen och på andra stället där whiskyflask-lampan hamnade.

Jag befarade att rottingfåtöljen skulle kännas "fel", men den passar faktiskt. Får se om den blir kvar eller om jag köper den där lilla naturfärgade tygfåtöljen som vandrar fram och tillbaka i mitt huvud? ;) 

Ett nytt sängbord inhandlades förra veckan, så nu har jag lika bord som Mannen i mitt liv. Lite mer enhetligt, smälte ihop med sänggaveln bättre. Sänggaveln har Mannen i mitt liv gjort, förresten. (Spårfräst en MDF-skiva, och målat. Monterat på tavel-lister uppepå. Lätt som en plätt ;) Sängöverkastet köpte jag förra sommaren, det har legat i linneskåpet över vintern. De lite vintrigare rutiga kuddarna har ersatts med lite ljusare i bruna toner, som syddes till vardagsrummet förra vintern. 

Lite feminina detaljer på min sida om sängen ;) Inget nytt, bara saker som funnits i ett skåp. Det är alltså ganska enkelt att få ett "nytt" rum med rätt enkla medel. Något nyinköpt om man vill, annars är det bara att byta plats på sakerna mellan rummen, göra nya stilleben, se möjligheterna i det man har hemma redan. 

Perfekt, tycker jag! Vad tycker ni? Gör ni också så?


Maria


10 kommentarer:

  1. Så fint! Ja, jag gör så för jag har inte råd att bara köpa nytt varje gång jag vill förnya. Har legat i sovrummet och drömt om nytt eller om förändring, kommer snart på bloggen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!! Så fina detaljer. Jag ska ta tag i vårt sovrum snart:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ååååå vad fint! Jag vill också ha ett mysigt sovrum (hörs det att jag ä avundsjuk?) Vårt ser så tråkigt ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt!
    vill tipsa dig om Stylerooms tävling att inreda ett hotellrum. Hade varit nåt för dig, det.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Hej min fina vän.
    Du är så himla duktig och ni har det så fint :) Scrollade ner till förra inlägget... Guuuud va kul att ert hem är med i tidningen, inte konstigt alls tycker jag :)
    Du är förresten bloggerskan som tipsade mig om att fynda på Ellos :))
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Vad fint i ert sovrum! Ibland räcker det att flytta runt det man har för att få förändringen, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Fina reportagebilder och det blev jättesnyggt i sovrummet! Igen ;-) Ja, visst är det roligt att piffa och förändra, deet roar mig många timmar!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint sovrum! Som ett hemtrevligt hotell! Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Så himla fint sovrum! Ja visst är det så, prylarna vandrar hit och dit även hos oss. Perfekt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Ser mysigt och ombonat ut!
    Ha en toppen helg!
    kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...