torsdag 10 april 2014

Torsdagstema: Fri tolkning om lusten att inreda och inspirera

Vårens första Torsdagstema!


Fabriken ger oss fria tyglar i tanken om inredning och lusten att skapa och inspirera! 
Jag vill inspirera till att använda sådant som egentligen inte är tänkta till inredning från första början, som detaljer i hemmet. 

Som att hänga upp en fin sjal tillsammans med en hatt och en liten väska. Fint blickfång på väggen istället för en tavla, till exempel.  

Vintageprylar, gamla bruksföremål är andra saker som jag gillar att göra stilleben av. Som den gamla kameran, skrivmaskinen och några snygga böcker. Alla dessa blickfång finner man i vår hall. Vissa upplever det spännande att fästa blicken på när man kliver in. Personligt, tycker jag, som också kan se att mina intressen speglar sig i dessa detaljer ;) 

Ta er en titt in till FABRIKEN för att finna ytterligare inspiration!



Maria

10 kommentarer:

  1. Vilken fin tolkning du gjort. Gillar detaljer.
    I morgon är det fredag:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Gillar dina detaljer. Ja visst speglar det intressena som finns i familjen. Kul inlägg! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Riktigt fina bilder och jag tycker också om att använda bruksföremål i inredningen... vilken cool och fin gammal kamera du har där.
    ha en mysig fredag!
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Jag håller med... kul att inreda med lite annorlunda grejer :-) Fina bilder!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och kul med fri tolkning. Kram anette

    SvaraRadera
  6. Det är alltid spännande med oväntade detaljer.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Hej där Maria!
    Long time no see! Tusen tack för dina hurraropp och uppmuntrande ord. Jo då jag klarade det och är mäkta stolt och tar till och med fått lite blodad tand och är sugen på att sy något mer. Fast just nu har jag tagit sypaus för att vila upp mig lite haha. Finns ju en del annat att ta tag i när man "låst in sig" i några veckor.
    Vad kul det varit att få skrolla ner och läsa allt som du gjort den senaste tiden. Blir så sugen på att börja fixa lite här hemma jag också. Kanske till och med flytta runt på lite saker, ja du vet att det är ju inget jag gör allt för ofta ;-)
    Så otroligt kul att du fått vara med i ett tidningsreportage. Förstår att du är nöjd med det och det ska du vara för ert hus är så fint.
    Här har vi just nu påsklov, inne på första veckan av två och hittills så har vi mest haft regn, intensivt småregn så nu börjar alla inblandade att klättra på väggarna och det kivas en hel del. Fast idag ska vi gå på bio och se Legofilmen. Tjejerna är uppspelta men jag känner mig måttligt road av just Lego. Men vad gör man inte. Kanske jag kan recensera den i ett inlägg under helgen.
    Ha en skön helg vännen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Så fint du har gjort och det är personligt och det är du, så det är himla fint!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Så himla läckert med vintage-fynd i inredningen. Skönt när man kommer ifrån det som är mainstream tycker jag. Lite krydda så där.

    Ha en fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Men vintage är ju så fint! Och tacksamt att inreda med. Fint!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...