lördag 12 april 2014

Lördag och lite nytt i köket

Ljuvliga lördagsmorgon!


Lördag morgon när den är som bäst! 

Kommer ner till ett kök, ljust av solens strålar utanför. Doften av nyrostat bröd får mig ännu hungrigare. Jag är en sådan där människa som inte klarar mig utan frukost!

Köket är ett ställe som jag gillar mycket i vårt hus, och det är nog där det sker flest förändringar.

Nu, så här lagom till påsk, har köket fått en rosa accentfärg. 

Jag har sytt ett par nya kuddar i puderrosa tyg med små stjärnor på. Med en mörkt grå passpoal runtom och en hemgjord "tassel" i samma grå nyans, som bryter av lite. När jag tröttnat på rosa i köket, så slänger jag dem i soffan uppe i TV-rummet ;)

Påskfjädrarna går i rosa och natur. Jag funderar på om jag ska byta gardinerna till den vita kappan istället. Och byta ut de blå hortensiorna till rosa engelska pelargoner? 

Hur länge det får vara rosa i köket, det vet jag inte. Men jag ser ju på bilderna från reportaget om vårt hem, att jag brukar göra små förändringar då och då ;) 
Jag trivs väldigt bra i vårt kök, men det är ändå i vardagsrummet, i soffan, vid TV´n som vi äter våra lördagsfrukostar... Som nu. Sitter med macbooken i knät och njuter fortfarande av lördagsfrukost. Strax dags för en kaffe också ;) Sen blir det en tur till Sigtuna och vidare mot Kista.

Vad hittar ni på en lördag som denna? 


Maria

16 kommentarer:

  1. Så fint ni har det i köket! Repotaget var jättebra och det var fina bilder. Kram stina

    SvaraRadera
  2. God förmiddag!
    Härligt med sol...här är det blåst och grått!
    Håller med dej om frukosten..älskar det verkligen!!
    Ha nu en fortsatt ljuvligt dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Härliga sol, den kikar in hos mig också. Ert kök är så fint måste köpa tidningen och läsa reportaget
    Snygga rosa kuddar du sytt, jag är sugen på lite rosa hemma hos mig också :)
    Ha en fin dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Snyggaste köket! Så mysigt.
    Vi går en lång promenad med Lykke på helgmorgnarna och sedan är man härligt hungrig på frukost när man kommer hem.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så himla snyggt kök .Kanonfint .Så snygga rosa kuddar .Tycker det är så himla fint med rosa hemma just nu .Ha en fin dag.Kram Rita

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Snyggt ditt kök är! Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Lovely i ditt kök. Härliga rosa kuddar, absolut min färg. Fast det vet du ju.. Ja byt till rosa Mårbacka pellisar, dom är sååå fina. Hortensiorna kan du gräva ut. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Ni har det så fint! Jättefint reportage i tidningen , det måste du vara stolt över! ha det så trevligt ikväll här i stan:)Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Så himla fint ni har, och visst är det roligt att byta ut accentfärger.... Jag är också svag för rosa! Love it...
    Tror du inte jag glömde kika efter tidningen på affären... Nu blev jag påmind, tack!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Så fint med rosa. Tänk vad lite färg kan lysa upp. Ha en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vi har samma Rustatapet som er men vi har den som fondvägg i vardagsrummet. Blev ett helt annat hem med den bakom tv´n :) Vi har sånt bakljus på vår tv som reflekterar så fint i de silvriga "bollarna" i har väldigt fint :)

    SvaraRadera
  12. Men alltså du måste väl ha det mysigaste köket som finns :) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Ditt kök är så himla fint, vårigt och fräscht :)
    Önskar dig en skön kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Så snyggt med det rosa o ditt kök är så mysigt, imorgon är det jag som köper tidningen, vill såklart inte missa reportaget. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Så mysigt det låter. Och du gjorde mig toksugen på frukost nu. Det är nåt visst med det! Kul med reportaget!

    SvaraRadera
  16. Å va gullig du är som berättade det! :)
    Jag ska absolut köpa tidningen, de känns ju ändå som jag "känner" dej, så dej och ditt hem bara måste jag läsa mer om!
    Grattis till reportaget :) Lite i efterskott, all min lediga tid går åt till annat än bloggvärlden just nu, så hänger inte riktigt med..

    Tänk om jag kunde sy sådär fina fodral med min maskin ;) Rosa har verkligen blivit hett! Inte mej emot med alla pojkblåa saker här hemma :P

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...