tisdag 1 april 2014

April, april med vårinspiration!

Yes, mars är över! Välkommen april!

Jag tror att jag sagt det förr... Jag gillar inte månade mars. (Det enda bra med den månaden är väl att mellantjejen fyller år, men det är ju först den sista dagen i mars ;)  Anledningen är att det fortfarande kan vara rätt vintrigt (är ingen vinterälskare) och om det slår till och blir vårligt ute, så kan det vara vinter nästa dag. Jag vet att april är lite likadan, men ändå... i mars är det så långt kvar tills det blir vår "på riktigt". 


Om det slår till och blir vinter igen, i april, så tar jag det inte riktigt på allvar... ;) Vi har kommit så pass långt in på året då.
Är ni med på hur jag tänker? ;) Som idag, då har det varit sol, snöflingor, mulet och sol... Ingen snö som stannat kvar, utan det blev lite blött på marken bara, och det kan jag leva med ;) April däremot,  gillar jag! En månad då det händer mycket ute i naturen, och lusten att plantera och piffa och fixa är hur stor som helst! (Nästan som adventstiden
Idag har jag varit och tankat massa inspiration! Alla fina krukor, ljuslyktor, vaser och blommor.... 

Olika färger som jag vill ha! Accentfärger till basen av vitt/svart/brunt/grått. Perfekt att variera.

Tvålar i vackra omslag som doftar underbart...
Samma med doftljusen. Snygga förpackningar där med. Vill ha hur mycket som helst! Nu ska det piffas i både sovrum och kök här framöver! =) 

Har ni också "vårpiff" i huvudet? ;) Har ni blivit lurade idag förresten? Jag tror inte jag blivit det i alla fall ;)


Maria



13 kommentarer:

  1. Oj vilka underbara bilder du lagt upp, vilken vår känsla underbart.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. WOW Vad mycket snyggt .Härliga bilder .Ha en fin kväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder. Kul med lite inspiration. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, så mycket snyggt i våriga färger. Här skulle jag kunna shoppa loss tror jag
    bestämt ;)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig precis om månaden mars:) I så som det varit i år kan det gärna få vara alla vintrar/vårar framöver:) Älskar tiden som är nu, men det var allt kyligt i vinden på promenaden förut. Skulle haft vantar:)
    Härliga bilder!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Tänker precis som du! Mars och November kunde uteslutas (förutom adventsfixet förstås).
    Här har solen skinit fast det var inte skönt ute idag.
    kram Helena

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint. Jag tycker nog också det är ganska skönt att mars månad är över, nu blir det bara ljusare. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Absolut att vår och sommar är fahärvoriterna här också :-) Härliga årstider, även om alla perioder under året har sin tjusning. Filmen nedan i filmtipset har jag sett... var superbra :-)

    Sv: Jag ska hojta till :) Härligt hemma köper jag varje vecka :-) Jag tycker om andra inredningstidningar också, men de har så mycket reklam i sig...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jamen suck... vill ha!! Jättefin inspo!!

    Och jag har faktiskt klarat mig från att ha blivit lurad idag, fniss :)

    Kramar aka

    SvaraRadera
  10. "Vårpiff" kan det innebära projekt också hihi... Galet hur idéerna och energin sprutar! Ja ja får väl se om något hem kan ros iland ;-)
    Härliga bilder
    Ha en fin onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Jag förstår hur du tänker:) själv är jag inget fan av månaden jan och feb, då är det kallt och mörkt och mycket infektioner haha ja nu går vi mot ljusare tider i alla fall. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Jag vet precis, och håller med på alla punkter :)
    April är en månad som man verkligen håller på att längta ihjäl sig efter våren och vill fixa o dona (som i adventstid :))
    Men jag tycker det har gått så fort...
    Vilka härliga bilder du visar, massvis med härlig energi.
    Kramar till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  13. Ja men jag håller med! April visst det kan vara kallt men det är ju så mycket ljusare och några blommor vågar titta upp i rabatten och man bara känner att våren och sommaren är på väg!!!

    Fina inspirationsbilder du bjuder på!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...