måndag 7 april 2014

Om att se sitt hem i tidningen och vad som är viktigast

God kväll, denna första måndag i april!


Nu har jag landat efter en rätt intensiv jobbdag toppat med kvällsmöte. Kvällsmöte som vi har två timmar första måndagen varje månad. Jag är trött, trött, jättetrött. Sov oerhört dåligt i natt, så det blir till att lägga sig snart, då jag ska upp tidigt i morgon. 
Jag känner mig ändå lite löjligt nöjd. När jag kom hem på rasten för att ta ut vovvarna, så låg tidningen i postlådan. DEN tidningen! Drömhem och trädgård... numret där reportaget från vårt hem finns med. Slet av plasten och tittade snabbt på bilderna. Bilderna som den trevliga fotografen CARINA har fotat. Och den lika trevliga stylisten ANNA var med och dirigerade också! 


Bild lånad hos Anna Truelsen  Fotograf:Carina Olander

Bild lånad hos Anna Truelsen   Fotograf: Carina Olander
Bild lånad hos Anna Truelsen Fotograf: Carina Olander

Nu har jag läst hela reportaget och kan inte annat säga än att jag är nöjd! Jag är stolt över vårt hus som vi ritat och till stor del även byggt själva. Jag lägger ner mycket tid på att piffa, fixa och greja här hemma för att jag tycker det är vansinnigt kul! Jag är en kreativ människa helt enkelt! Och jag ändrar ju färger på accenter, byter plats på saker mellan rummen och förnyar för att jag tycker det är kul med förändring. Jag blir nöjd nästan varje gång, men vill gärna förändra efter årstid eller byta färger för att det är kul. 
Ett ganska ytligt intresse, jag vet. Men jag vill samtidigt tillägga att det viktigaste i hemmet ändå är de som bor där. Min familj! Jag vet hur lätt det kan vara, hur snabbt det kan gå när livet kan förändras totalt. Idag är det exakt 19 år sedan det brann i vårt första hus. Huset totalförstördes inuti och vi förlorade det mesta av våra ägodelar. Saker som ändå till stor del gick att ersätta. Hela familjen klarade sig bra, barnen som var små, ingen av oss skadades ens. Men det är en sådan där sak som jag kan komma tillbaka till i tanken, hur fort det kan förändras. 

Det blev ett långt inlägg fast det inte var meningen ;) Var rädda om varandra! 


Maria

21 kommentarer:

  1. Ja nog finns det viktigare saker i livet än det ytliga, men visst är det superkul att inreda, piffa och fixa. Härligt att du är nöjd med reportaget, det skall du absolut vara. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Så kul med reportaget :-) ja ja de ytliga sakerna behöver vi också, eller hur?! Lite ommöblering hemma ger ju en ny känsla det med!
    Förstår att branden finns i tankarna och viktigast är ju att alla klarade sig!
    Va stolt över ert husbygge och det fina reportaget
    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  3. Grattis till reportaget. Det ser superfint ut. Ska köpa tidningen i veckan.
    Jag skulle vilja byta ut mer efter årstid med kuddar och så, men det går sådär:) Du är så duktig på att piffa och greja.
    Så läskigt med branden, vilken lycka att ni inte skadades.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej fina fina Maria!
    Nu blev jag allt tårögd. Vilket fint inlägg och vilken historia..huuua vilken tur ni hade.
    Ja naturligtvis är familj och vänner absolut viktigast men sen är det ju våra världsliga intressen som får oss att må bra och känna oss tillfreds.
    Vilka otroligt fina bilder och det ska bli så kul att läsa reportaget sen. de är ju så duktiga de där två tjejerna.
    Vårt kök kommer i nr 12..;) Det ska bli spännande..
    Kram o hoppas du sussar sött nu då!
    Kram Katarina ♥

    SvaraRadera
  5. Vad kul med reportage! Såg inne hos Anna att ni skulle vara med. Visst är det viktigt och roligt att få ha ett vackert hem men familjen är ju självklart viktigast! Hemskt att få vara med om en brand i sitt hem! Kram Suss

    SvaraRadera
  6. UNDERBART!! Och vilken lycka att få se sitt vackra hem i en tidning - vad duktiga ni är och vad allt piff och fix betyder mycket för trivseln - det syns i bilderna Maria!

    Ni har ett jättevackert hem!

    Stor kram och tack för fina ord hos mig <3

    SvaraRadera
  7. Underbart hus och i det bor en underbar och omtänksam mamma med stort hjärta kram Diana ps måste köpa tidningen förstås ds

    SvaraRadera
  8. Ledig dag idag och ska till affären och handla lite så jag hoppas tidningen finns kvar... Ni har sååå fint, Maria!! Och Du själv är superfin. Så sant, familjen är ju absolut viktigast.
    Kollar upptåg & busstider för den 26:e... Huuu så spännande, blir alldeles pirrig!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Visst är det så, att familjen är det viktigaste!
    Materiella saker, brukar i regel gå att ersätta...och förresten vad är det materiella värt...i jämförelse med familjen? Jo...Ingenting!
    Önskar dej en mysig tisdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Grattis till reportaget! Ska köpa tidningen, så klart!
    (minns hur glad jag blev över en bild som jag tagit i tidningen Styleroom)
    Vilken hemsk sak att bli av med sitt hem i en brand. Visserligen materiella saker, men ändå en del av ens liv. Törs inte tänka tanken...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Jag är ny prenumerant till Drömhem och Trädgård och fick tidningen förra veckan och hittade därmed in till din blogg. Jättefint hem och mysig blogg som jag kommer följa framåt. Heminredning är inte ytligt det är kärlek till sitt hem och sin familj <3 Så bästa betyg till ert repotage :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning här hos mig! Tack för alla fina ord!
      Alltid kul när "anonyma" läsare lämnar ett spår :) Vad roligt att du kommer följa min blogg :) Hoppas jag kan inspirera dig.
      Kram/Maria

      Radera
  12. Oj, det lät jobbigt med en brand. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att förlora allt. Det brann på vår terass en gång, som förstördes delvis och huset rökfylldes. Låter löjligt i sammanhanget nu. Men bara det tyckte jag var jobbigt.

    Härligt att du är nöjd med reportaget.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Vad kul, måste spana in reportaget! Som du säger, visst är det i visst mått "ytligt" med allt donande, men hemma är ju hemma trots allt. Hemskt tråkigt med en brand, vissa saker kan man ju förlora och göra sig av med utan problem men det är ju hemmet som förstörs som blir den stora grejen, inte kanske prylarna i sig. Jag är själv ganska usel på att fixa och dona, eller ja jag är nöjd att ha det på ett visst sätt ganska länge :=) kanske man kan uttrycka det. Men just nu så ska det blåsa lite förändringsvindar.... kram Milla

    SvaraRadera
  14. Hej Maria! Jag dök till affären idag på lunchen för att leta efter magasinet fast jag innerst inne visste att det nog inte skulle komma ut i butik förräns på torsdag. Det är bara tack vare dig som jag vet att vi också är med i det numret, jag trodde kanske nästa....
    Kul att du är nöjd! Ser jättefint ut!

    Kram Jenny

    De där arbetsdagarna toppade av kvällsmöte de är helt lovely verkligen vissa dagar....

    SvaraRadera
  15. vad roligt ....måste nog köpa tidningen även om man sett mycket här på bloggen :) ...men visst är det en liten konstig känsla ändå när man ser sitt hem i en tidning ...:) ...och jag tycker det var så konstigt at det var sååååå många som uppmärksammade att man haft med sitt hem ...finns många inredningsintresserade i ens bekantskapskretsar tydligen ..*ler..Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Så roligt. Det är jättefina bilder. Hoppas du fick många nya ideer med dom duktiga inredarna hemma hos dig. : )) Kram Anita

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder och ett stort grattis till reportaget! Kul!! Ha det gott!

    SvaraRadera
  18. Men va roligt och jätte fina bilder. Ni har ett så fint hem :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Åååå vad kul o spännande, imorgon är det jag som köper tidningen om den kommit ut i butik än??? Lite piiff o rassel sätter bara en extra guldkant på vardagen. Livet är tillräckligt allvarsamt ändå så visst behöver man väga upp den vågskålen med lite ytlig kärlek. Du har så varmt, personligt o fint hem, man känner att här bor en familj med mycke värme o hjärta. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. Jag sitter här full av förväntan och bläddrar i dröm hem och trädgård, men varken ditt eller jennys hem är med. Trodde jag köpt fel tidning, men inser att jag fått numret innan. Så då får jag köpa nästa nummer också. Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...